“آژنگ نیوز”:ویلیام فلپس انو «پدر ایمنی ترافیک» ،(۱۸۵۸-۱۹۴۵) یک فرد پیشگام شناخته شده بین المللی در کنترل و تنظیم ترافیک بود. اونو اولین طرحهای ترافیکی را برای شهرهای بزرگ از جمله نیویورک، لندن و پاریس توسعه داد. او به سبب اختراع و رواج علائم توقف، ایستگاههای تاکسی، جزایر ایمنی عابران پیاده و سایر ویژگیهای ترافیکی که معمولاً در سراسر جهان استفاده میشوند، شهرت دارد. انو کار خود را در تجارت املاک و مستغلات خانوادگی آغاز کرد، اما علاقه او به حمل و نقل باعث شد که اوقات فراغت خود را بر اصلاح ترافیک متمرکز کند. در سال ۱۸۹۹، در سن ۴۰ سالگی، املاک و مستغلات را پشت سر گذاشت و بقیه عمر خود را وقف اجرای مفاهیم خود برای حمل و نقل عاقلانه و منظم کرد. مجموعه “قوانین جاده” او که در سال ۱۹۰۹ توسط شهر نیویورک پذیرفته شد، واولین طرح ترافیک شهری در جهان شد.


او همچنین اولین کتابچه راهنمای مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را نوشت. انو به تدریج علاقه مندی های حمل و نقل چندوجهی را پذیرفت. او مدتها قبل از اینکه دیگران به طور جدی به این مفهوم فکر کنند، طرحی را برای مترو در شهر نیویورک توسعه داد. او همچنین به فعالیت های دریایی علاقه مند شد، از توسعه راه آهن حمایت کرد و در دهه ۱۹۲۰ تحقیقاتی را در مورد تأثیر هوانوردی در آینده آغاز کرد. در سال ۱۹۲۱، او بنیاد حمل و نقل انورا به منظور جلب افکار سایر کارشناسان و متخصصان حمل و نقل و ایجاد یک انجمن برای بحث های بی طرفانه که منجر به بهبود در جابجایی افراد و کالاها می شود، منشور و وقف کرد. انو در سال ۱۹۴۵ در سن ۸۶ سالگی درگذشت. پدر ایمنی ترافیک، یک اسب سوار مشتاق، به خودروها بی اعتماد بود.او هرگز رانندگی را یاد نگرفت و زمانی که اتفاقات زندگی اش سفر با ماشین را ضروری می کرد، به یک راننده تکیه می کرد.


انو که فکر میکرد ماشینها سریع و گذرا هستند و هرگز خودش رانندگی نمیکرد، پس چگونه او به مبتکر تابلوی ایست، علائم راهنمایی و رانندگی، خیابانهای یک طرفه، ایستگاه تاکسی، گذرگاهها و بسیاری دیگر از اختراعات مرتبط با ترافیک تبدیل شد؟ در سال ۱۸۶۷، در سن ۹ سالگی، انوشاهد هرج و مرج ترافیک شهر نیویورک بود. او درباره این حادثه نوشت: «اولین ترافیک همیشه در خاطرم خواهد ماند. فقط حدود ده ها اسب و کالسکه درگیر بودند و تنها چیزی که لازم بود کمی نظم بود تا ترافیک حرکت کند. با این حال هیچ کس دقیقاً نمی دانست چه باید بکند. نه رانندگان و نه پلیس چیزی در مورد کنترل ترافیک نمی دانستند.» او مشکلی را دید، و تفکر خلاقانه اش شروع شد. سپس راهی برای تحقق آن یافت. اگرچه انو سالها قبل از اختراع خودرو اولین قوانین راهنمایی و رانندگی را ایجاد کرد، اما بینش و پشتکار او به ایجاد نظم در زمان نیاز کمک کرد و زمینه را برای ایمنی در جادهها در عصر آینده خودرو فراهم کرد. انوطرحهای ترافیکی را برای شهر نیویورک، لندن و پاریس توسعه داد و طراح الگوی ترافیکی دایرهای بود که تا به امروز در اطراف طاق پیروزی میچرخد.


به گفته نویسنده هاوارد منسفیلد، انو بیشتر عمر خود را صرف دفاع از دیدگاه و عقاید خود در برابر کسانی کرد که با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مخالف بودند. طبیعتاً کسانی بودند که در برابر پلیس سفر مقاومت می کردند، اما انو به مأموریت خود ایمان داشت و پیوسته با راه حل ها و نوآوری های خلاقانه پیش می رفت. بدون شجاعت، آینده نگری و عزم این فرد آینده نگر،موجب شد رانندگی تا محل کار که ممکن است تجربه ای کاملاً متفاوت (و بسیار خطرناک تر) امروز باشد؛به صورت ایمن انجام پذیرد.
گروه گزارش