“آژنگ نیوز”: فعالیتهای تبلیغاتی کارخانه بنز وآگهی‌هایی که در طول جنگ جهانی دوم برای شرکت مرسدس بنز منتشر شد ؛از مشارکت این شرکت در تلاش‌های جنگی آلمان قدردانی می‌کرد.

بنز۱ 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بیشتر این پوسترها در مجله سیگنال که توسط ارتش آلمان اداره می‌شد، در سراسر اروپای اشغالی به ده‌ها زبان منتشر شد.

“هیچ چیز قدرتمندتر از ایده ای نیست که زمان آن فرا رسیده است.” این نقل قول معروف نویسنده فرانسوی ویکتور هوگو اغلب به خوبی ثابت شده است. با این وجود درجه‌ای از شک و تردید نسبت به نوآوری‌ها بخشی از طبیعت انسان است. در دهه ۱۸۸۰ میلادی ، به ندرت کسی باور می‌کرد که خودروی تازه اختراع شده آینده‌ای دارد – به غیر از رویایی‌پردازانی مانند گوتلیب دایملر، طراح اصلی وی ویلهلم مایباخ و کارل بنز.در این میان به ویژه تبلیغات آنها در مورد جنگ از سوی آنها داستان کاملی را در مورد تاریخ جنگ جهانی دوم بر جای گذاشته است.

از سال ۱۹۳۷، کارخانه بنز به طور فزاینده ای اقلام تسلیحاتی مانند کامیون LG 3000 و موتورهای هواپیما مانند DB 600 و DB 601 تولید کرد. برای ایجاد ظرفیت اضافی برای تولید موتور هواپیما علاوه بر کارخانه Marienfelde، کارخانه Genshagen در یک مکان جنگلی به خوبی پنهان در جنوب برلین ساخته شد. تولید تسلیحات تا آغاز جنگ سهم فزاینده ای از درآمدهای شرکت را تشکیل می داد.

بنز۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در تابستان ۱۹۴۱، هیئت مدیره دایملر-بنز AG به ریاست ویلهلم کیسل، دیگر پایان سریع جنگ یا بازگشت قریب الوقوع به تولید وسایل نقلیه غیرنظامی را متصور نبود. مهمترین خط تجارت تولید کامیون بود، در حالی که تولید خودروهای سواری – که قبلاً از آغاز جنگ به نیازهای نظامی محدود شده بود – رو به افول بود و عملاً در پایان سال ۱۹۴۲ متوقف شد.از آن پس شرکت بر ساخت و مونتاژ قطعات نظامی برای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی متمرکز شده بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *