“آژنگ نیوز”:اولین دستگاه مایکروویو داخلی به در چنین روزی در سال ۱۹۵۵ میلادی فروش رفت.دستگاه مایکروویو، دستگاهی است که غذا را با استفاده از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا به نام مایکروویو طبخ می کند. دستگاه مایکروویو یک اجاق نسبتا کوچک جعبه مانند است که با قرار دادن غذا در معرض میدان الکترومغناطیسی با فرکانس بالا، دمای غذا را افزایش می دهد.

مایکرو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امواج مایکروویو توسط آب، چربی‌ها، قندها و برخی مولکول‌های دیگر جذب می‌شوند که ارتعاشات ناشی از آن گرما تولید می‌کند. بنابراین گرم شدن در داخل غذا بدون گرم کردن هوای اطراف اتفاق می‌افتد که زمان پخت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. پخت و سایر کارهای پخت و پز که به ساعت ها در اجاق معمولی نیاز دارند را می توان در چند دقیقه در اجاق مایکروویو تکمیل کرد.

در سال ۱۹۵۵، رایتیون مجوز فناوری مایکروویو خود را دریافت کرد و اولین دستگاه مایکروویو طراحی شده برای مصرف کنندگان از طریق شرکت تابان به فروش رسید. این دستگاه مایکروویو به دیوار نصب شده بود و قیمت آن ۱۲۹۵ دلار آمریکا (تقریباً ۱۱۰۰۰ دلار امروز) بود که آن را دور از دسترس بیشتر مردم قرار می داد.این دستگاه حدود ۳۴۰ کیلو وزن داشت. لوله‌های مگنترون که امواج مایکروویو را تولید می‌کردند باید با آب خنک می‌شدند، بنابراین نیاز به لوله‌کشی داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *