آژنگ نیوز”: نشست رونمایی از کتاب صدای پای ما (روایت زیسته انجمن‌های منطقه‌ای دوست‌دار کودک)به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های عصر سه‌شنبه‌های مجلۀ بخارا به رونمایی از کتاب صدای پای ما (روایت زیسته انجمن‌های منطقه‌ای دوست‌دار کودک) به کوشش نسرین نافعی اختصاص دارد. این نشست در ساعت ۵ بعدازظهر سه‌شنبه، یکم آبان‌ماه سال ۱۴۰۳ با سخنرانیِ دکتر شیوا دولت‌آبادی، شکوه حاج نصرالله، اکرم امینائی، نسرین نافعی و علی دهباشی برگزار می‌شود.

صدای پای ما - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هدف این کتاب نشان‌دادن روند شکل‌گیری یک پروژهٔ گستردهٔ کشوری و اجتماعی است که از تهران و مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا آغاز می‌شود و به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور تسری پیدا می‌کند. در این کتاب بیشتر تمرکز بر این است که شرح داده شود کار، چگونه آغاز شده، مؤسسه و گروه انجمن منطقه‌ای تهران و اعضای مؤسسه در سراسر کشور در این پروژه چه نقشی داشته‌اند و پایه ریزی هر انجمن چگونه رخ داده است.

نسرین نافعی متولد اردیبهشت ۱۳۲۹ در تهران در خانواده‌ای فرهنگی پا به عرصه وجود نهاد. دورهٔ ابتدایی را در دبستان تجربی فرهاد به مدیریت خانم توران میرهادی گذراند. پس از طی دوران دبیرستان در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه ملی ایران (شهیدبهشتی فعلی) در رشته روانشناسی پذیرفته شد. از سال ۱۳۶۴ وارد حوزهٔ کار با کودک شد و در سِمَت مربی، مدیر آموزشی و مشاور کودک و خانواده مشغول به کار شد

در دهه ۶۰ در شورای کتاب کودک به فعالیت پرداخت در طی این سال‌ها همچنان ارتباطش را با خانم میرهادی حفظ کرد. در سال ۱۳۶۷ به همکاری با فرهنگنامه کودک و نوجوان در گروه آموزش و پرورش پیوست و تا امروز افتخار فعالیت داوطلبانه در این بخش را دارد.

در سال ۱۳۷۳ به جمع موسسین موسسه پژوهشی کودکان دنیا پیوست. در دهه هفتاد به عنوان مدیر انجمن‌های منطقه‌ای دوستدار کودک منسوب شد که تا امروز ادامه دارد. در سال‌های فعالیت در موسسهٔ پژوهشی تجربه‌های گرانبهایی در زمینهٔ رشد همه‌جانبهٔ کودک به‌دست آورد و تا کنون بیش از چهل سال است که در خدمت فرهنگ و ادب کودکان این سرزمین در شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی کودکان دنیا بوده است.

میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ‌موزهٔ‌ نگارستان

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *