“آژنگ نیوز”:بلا لوگوسی بازیگر نقش خون آشام متولد شد- که به خاطر بازی شیطانی اش در نقش خون آشام کنت دراکولا مشهور بود – در چنین روزی در سال ۱۸۸۲ میلادی در مجارستان به دنیا آمد.

لوگوسی در سن ۱۲ سالگی از خانه فرار کرد و به کارهای عجیب و غریب از جمله بازیگری روی صحنه پرداخت. او در آکادمی هنرهای تئاتر بوداپست تحصیل کرد و در سال ۱۹۰۱ برای اولین بار روی صحنه رفت.

لاگوسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۹ او یکی از اعضای تئاتر ملی بود. در زمان حضور در بوداپست، او همچنین در چندین فیلم مجارستانی، اغلب با نام آریستید اولت بازی کرد. علاوه بر این، او در طول جنگ جهانی اول در نیروهای مسلح اتریش-مجارستان خدمت کرد. او در سال ۱۹۱۹ به آلمان رفت و در آنجا در چند فیلم بازی کرد تا اینکه در سال ۱۹۲۱ به آمریکا مهاجرت کرد.

لوگوسی اولین بازی در فیلم خود را در هالیوود در فیلم «فرمان خاموش» (۱۹۲۳) انجام داد، اما در ادامه دهه به طور پراکنده در سینما و تئاتر کار کرد، عمدتاً به این دلیل که هنوز زبان انگلیسی را تسلط نداشت و در برقراری ارتباط با همکاران مشکل داشت. در سال ۱۹۲۷ او موفق شد نقش اصلی را در تولید نمایش برادوی از رمان دراکولا برام استوکر به دست آورد. این تولید و ایفای نقش او موفقیت آمیز بود و لوگوسی در طول مدت اجرای سه ساله آن، از جمله در تورها، در این نمایش باقی ماند.

لاگوسی۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما لوگوسی زمانی که موفقیت صحنه ای خود را برای فیلم اقتباسی دراکولا (۱۹۳۱) یونیورسال پیکچرز تکرار کرد به عنوان یک چهره سینمایی شناخته شد، این فیلم که یکی از کلاسیک های اولیه این ژانر محسوب می شود.لوگوسی را به یک شهرت ملی رساند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *