“آژنگ نیوز”:آلاسکا توسط آمریکا خریداری شد. پس از مخالفت های زیاد، معامله ای که توسط ویلیام سوارد، وزیر امور خارجه ایالات متحده برای خرید مستعمره روسیه آلاسکا توسط ایالات متحده مذاکره شد، تصویب شد و در چنین روزی در سال ۱۸۷۶ میلادی ، پرچم ایالات متحده بر فراز پایتخت آلاسکا ، سیتکا، به اهتزاز درآمد.این خرید به حضور روسیه در آمریکای شمالی پایان داد و دسترسی ایالات متحده به حاشیه شمالی اقیانوس آرام را تضمین کرد.

آلاسکا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

خرید آلاسکا در حقیقت پایان تلاش های روسیه برای گسترش تجارت و شهرک سازی در سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی بود و به گام مهمی در ظهور ایالات متحده به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه آسیا-اقیانوسیه تبدیل شد. از آغاز در سال ۱۷۲۵، زمانی که پتر کبیر تزار روسیه ویتوس برینگ را برای کاوش در سواحل آلاسکا اعزام کرد، روسیه علاقه شدیدی به این منطقه داشت که از نظر منابع طبیعی غنی و دارای سکنه کمی بود. با گسترش ایالات متحده به سمت غرب در اوایل دهه ۱۸۰۰، آمریکایی ها به زودی خود را در رقابت با کاشفان و بازرگانان روسی یافتند. سن پترزبورگ، با این حال، فاقد منابع مالی برای حمایت از شهرک‌های بزرگ یا حضور نظامی در امتداد سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی بود و تعداد مهاجران دائمی روسیه در آلاسکا هرگز بیش از چهارصد نفر نبود. شکست در جنگ کریمه باعث کاهش بیشتر علاقه روسیه به این منطقه شد.

روسیه در سال ۱۸۵۹ پیشنهاد فروش آلاسکا را به ایالات متحده داد و معتقد بود که ایالات متحده طرح های بزرگترین رقیب روسیه در اقیانوس آرام یعنی بریتانیای کبیر را خنثی می کند. جنگ داخلی ایالات متحده فروش را به تعویق انداخت، اما پس از جنگ، وزیر امور خارجه ویلیام سوارد به سرعت پیشنهاد مجدد روسیه را پذیرفت و با پیشنهاد وزیر روسیه در واشنگتن، ادوارد د استوکل، برای خرید آلاسکا موافقت کرد. به مبلغ ۷.۲میلیون دلار سنا معاهده خرید را تصویب کرد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *