“آژنگ نیوز”:اولین کلینیک پیشگیری از بارداری توسط مارگارت سانگر، فعال حقوق باروری زنان،در چنین روزی در سال ۱۹۱۶ میلادی در ایالات متحده در بروکلین، نیویورک افتتاح شد.

کنترل تولد، محدود کردن داوطلبانه تولید مثل انسان، با استفاده از وسایلی مانند پرهیز جنسی، پیشگیری از بارداری، سقط جنین القایی و عقیم‌سازی جراحی. اینها اقداماتی در جهت کنترل تعداد فرزندان در یک خانواده است.

مارگارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته موضوع پیشگیری از بارداری یک موضوع بحث برانگیز بوده و هست. توماس مالتوس، اقتصاددان و جمعیت شناس انگلیسی، موضوع کلی کنترل جمعیت را در قرن هجدهم با نظریه خود مطرح کرد که نشان می دهد تعداد مردم جهان همیشه از عرضه غذا پیشی می گیرد، به این معنی که بهبود نوع بشر؛ بدون محدودیت های شدید در تولید مثل ،غیرممکن است.این تفکر معمولاً به عنوان مالتوسیسم شناخته می شود.

مارگارت سانگر، اصلاح‌طلب آمریکایی در سال‌های ۱۹۱۴-۱۹۱۵، عبارت «کنترل تولد» را ابداع کرد و مانند جنبش اجتماعی که او پایه‌گذاری کرد، این اصطلاح در تلاش برای پذیرش اش، گرفتار مشکلات متعدد شد و بنابر این مترادف‌های بسیاری را ایجاد کرد از جمله : تنظیم خانواده، والدین برنامه‌ریزی شده، والدین مسئولیت‌پذیر و مانند آن.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *