“آژنگ نیوز”:کتاب ما هرگز بیدار نشده ایم: تضادهای فرهنگی نخبگان جدید منتشر شد.نویسنده: موسی الغربی.این کتاب توصیف میکند که چگونه نخبگان جدید که با اصطلاح«بیدار» می شوند؛ از زبان عدالت اجتماعی برای به دست آوردن قدرت و موقعیت بیشتر بدون کمک به حاشیه نشینان و محرومان استفاده می کنند .

جلد گالینگور قیمت: ۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰ پوند . منتشر شده (ایالات متحده): ۸ اکتبر ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۱۹ نوامبر ۲۰۲۴ .تعداد صفحات: ۴۳۲

بیدار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

در تئوری، جامعه هرگز به این اندازه برابر نبوده است. همچنین در جامعه ظاهرا تعصب تابو است و تنوع بسیار ارزشمند است.اما در عین حال، نابرابری اجتماعی و اقتصادی به مرز انفجار رسیده است. موسی الغربی در کتاب «ما هرگز بیدار نشده‌ایم» استدلال می‌کند که این روندها ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و هر کدام با ظهور نخبگان جدید – سرمایه‌داران نمادین – مرتبط هستند. در آموزش، رسانه‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و فراتر از آن، اعضای این نخبگان عمدتاً با کلمات، ایده‌ها، تصاویر و داده‌ها فعالیت می‌کنند و به احتمال زیاد به عنوان متحدان ضد نژادپرستی، فمینیستی، و دیگر علل مترقی شناخته می‌شوند. ایدئولوژی غالب آنها “بیداری” است و در حالی که تعهد آنها به برابری صادقانه است، آنها فعالانه از نابرابری هایی که مورد انتقاد قرار می دهند سود می برند و قدرت گرفتن خود راتداوم می بخشند. در واقع، اعتبار برابری طلبانه آنها به آنها کمک می کند تا قدرت و موقعیت بیشتری کسب کنند، که اغلب به قیمت از دست دادن حاشیه نشینان و محرومان تمام می شود. کتاب ما هرگز بیدار نشده‌ایم جزئیاتی را بیان می‌کند که چگونه از زبان عدالت اجتماعی به طور فزاینده‌ای برای توجیه این نخبگان و به تصویر کشیدن بازندگان در اقتصاد به‌عنوان مستحق سهم خود، استفاده می‌شود . زیرا آنها چیزهای «اشتباه» در مورد نژاد، و جنسیت می‌گویند. . هدف الغربی این نیست که سرمایه داران نمادین را به ریاکاری یا بدبینی متهم کند. در عوض، او بررسی می‌کند که چگونه باورهای واقعی آن‌ها مانع از این می‌شود که بدانند چگونه به مشکلات اجتماعی کمک می‌کنند – یا اینکه چگونه اعمالشان مرتباً واکنش‌هایی را علیه عدالت اجتماعی شکل میدهد که باعث می‌شود مردم از آنها حمایت می‌کنند. کتاب ما هرگز بیدار نشده‌ایم، یک نقد قدرتمند است که نشان می‌دهد که تنها با به چالش کشیدن روایت‌های خودخواهانه این نخبگان، می‌توان امیدوار بود که به نابرابری اجتماعی و اقتصادی به طور مؤثر رسیدگی کنیم.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *