آژنگ نیوز”: نشست شب بارویر سواک به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

هفتصد و هفتاد و سومین شب از شب‌های بخارا با همکاری انتشارات نریمان و باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات به بزرگداشت بارویر سواک اختصاص یافته است. در این نشست که به مناسبت صدمین زادروز این شاعر بزرگ ارمنستان در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه بیست و دوم مهرماه ۱۴۰۳ در تالار فردوسی خانۀ اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود، سِواک قازاریان (سُواک‌شناس و نوۀ شاعر)، کارن خانلری، سرگه بارسقیان، مجتبا نریمان، آنی هُوسِپیان و علی دهباشی به بررسی زندگی و آثار سواک خواهند پرداخت. همچنین از کتاب «زنگ‌برجِ خاموش‌نشدنی» (منظومه‌ای بلند از سواک در سیصد ‌صفحه که برای اولین‌بار به زبان فارسی با ترجمۀ گِوُرگ نوباریان و به کوشش آنی هُوسِپیان در نشر نریمان به چاپ رسیده) رونمایی خواهد شد.

شب سواک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بارویر سواک (قازاریان) (۱۹۲۴ـ ۱۹۷۱)، ادیب، شاعر، فعال ادبی و اجتماعی اهل ارمنستان، با توانایی بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد خود توانست دست به ‌نوآوری‌هایی بزند که سطح شعر ارمنی را از لحاظ بیان و مضون به اعتلای چشمگیری رساند. سواک بیش از ۱۲ جلد کتاب از خود به‌جا گذاشته که هر‌کدام بار‌ها‌وبارها به چندین زبان ترجمه و چاپ شده است.

پخش فیلمی مستند از زندگی سواک، و دکلمۀ سروده‌هایی از او توسط آیرینا نُورواندیان همراه با پیانونوازی آرین میرزاییان از دیگر بخش‌های این نشست خواهد بود.

خانۀ اندیشمندان علوم‌انسانی: خیابان نجات‌الهی، چهارراه ورشو، تالار فردوسی.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *