“آژنگ نیوز”:به دلیل اشتباهات مهندسی پل غیرمجاز کریمه عملاً قطعه قطعه شده و در آب خواهد افتاد. در حقیقت پل کریمه آخرین روزهای خود را می گذراند. نشریه آتش نوشت: بر اثر آسیب، عناصر سازه‌ای پل در حال فرسایش هستند که در نتیجه تک تک قسمت‌های آن در حال ریزش است. این موضوع نباید کسی را شگفت زده کند، حتی اگر پل کریمه کاملاً جدید باشد. پل جاده در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد، وپل راه آهن در سال ۲۰۱۹. با این حال، دلایل بیش از حد لازم برای از هم پاشیدن دارد. از جمله اینکه زمین شناسی محل بد است .

پل کریمه۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۲۰۱۴ پوتین اعلام کرد که کریمه را ضمیمه روسیه می کند.البته امکان ایجاد ارتباط زمینی در آن نقطه وجود نداشت و تصمیم گرفته شد به جای آن یک پل غیرقانونی احداث شود. یک پل دو طبقه در ابتدا برنامه ریزی شده بود، اما این ایده بعدا کنار گذاشته شد. مکان برای ساخت و ساز با در نظر گرفتن هزینه ها و خدمات کشتی در حال انجام انتخاب شد. این پل غیرقانونی به طول ۱۸ کیلومتر در مکانی قرار دارد که در آن زلزله رخ می دهد. یک گسل زمین ساختی زیر ۶۰ متر سیلت مدفون شده است. همچنین حداقل ۷۰ آتشفشان به اصطلاح گلی در آن منطقه وجود دارد. تمام بستر دریا در زیر پل کریمه مدام در حال حرکت، جابجایی و لرزش است.

پیش بینی اثرات آن حرکت دشوار است – شاید زلزله دیگری آن شکاف تکتونیکی را جابجا کند، شاید آتشفشان گلی دیگری زیر یکی از ستون ها ظاهر شود، شاید فرسایش چندین آتشفشان گلی را به هم متصل کند و یک سوراخ بزرگ باز شود. زمین شناسان، از جمله کسانی که قبل از ساخت پل کریمه استخدام شده بودند، به سیاستمداران در این مورد هشدار داده اند، اما به هر حال این پل ساخته شده است.

روس ها این پروژه را به دست شرکت Stroigazmontazh که اولین (!) پل بزرگ برای آن بود، انداختند. مشکلات کیفیت تقریباً بلافاصله پس از تکمیل آن پل ها ظاهر شد. علاوه بر این، به دلیل تحریم های بین المللی، Stroigazmontazh نمی توانست با بهترین شرکت های غربی متخصص در چنین پروژه های بزرگ مشورت کند.

کیفیت روسی نه تنها در ساخت و ساز، بلکه در تعمیر و نگهداری نیز قابل مشاهده است. عوامل نشریه آتش حدس می زنند که به دلیل جنگ، روس ها دیگر توجه لازم را به پل کریمه که دائماً توسط زمین متحرک، محموله های سنگین، بادها و جریان های دریایی شکسته می شود.ضمنا برای مدافعان اوکراین، پل کریمه یک هدف در اولویت است. این پل دو بار با موفقیت مورد حمله قرار گرفت – در اکتبر ۲۰۲۲ یک کامیون روی آن منفجر شد و در ژوئیه ۲۰۲۳ پل مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی قرار گرفت. پس از آن حملات، پل کریمه به سرعت تعمیر شد، اما احتمالاً تمام آسیب ها برطرف نشد.

پل کریمه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به احتمال زیاد بسیاری از ترک ها برای روس هایی که روی پل رانندگی می کنند قابل مشاهده نیستند. اگر پل توسط موشک ها و پهپادهای اوکراینی آسیب نبیند، ممکن است با اقدامات دفاعی آسیب ببیند. سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در زیر پل و در انتهای پل می‌توانند با شلیک موشک‌های مداوم خود آسیب وارد کنند. چه کسی می داند، شاید موانع دریایی به برخی از ستون ها برخورد کرده است. و ژنراتورهای صفحه دود مستقیماً به ساختار پل متصل می شوند – چه کسی می تواند بگوید که آیا این کار کاملاً ایمن انجام شده است یا خیر. این واقعیت که پل کریمه در حال فرو ریختن است حتی عجیب نیست. اما بعید است که به این زودی ها به طور کامل سقوط کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *