“آژنگ نیوز”:بطری مرموز ۲۰۰ ساله توسط دانش آموزان در فرانسه پیدا شد. آنان به پیامی در بطری برخورد می کنند که توسط یک باستان شناس فرانسوی ۲۰۰سال پیش نوشته شده است. این پیام مرموز توسط” پی.جی. فرتبه” نوشته شده است که در سال ۱۸۲۵ میلادی حفاری باستان شناسی را در همان مکان در شمال فرانسه انجام داد.

تیمی از دانشجویان باستان شناس داوطلب در یک شهر فرانسه به کشف قابل توجهی دست یافته اند.این یافته پیامی ۲۰۰ ساله، که در یک بطری پیچیده شده و با ریسمان بسته شده بود، نوشته یک باستان شناس بوده که زمانی در این منطقه کار می کرده است. این پیام حاوی کلمات حکمت آمیز نیست. در عوض، این یادداشت ساده ای است که حضور نویسنده را نشان می دهد، مانند نامی که روی میز یک کودک در مدرسه حک شده است.

بطری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

«پی.جی. فرت، اهل دیپه، عضو جوامع مختلف روشنفکری، در ژانویه ۱۸۲۵ حفاری‌هایی را در اینجا انجام داد. او به تحقیقات خود در این منطقه وسیع معروف به شهر لیمز یا کمپ سزار ادامه می دهد. در این یادداشت، باستان شناس پی.جی. فرت نوشته که او “عضو جوامع مختلف فکری” بود و در سال ۱۸۲۵ در این مکان کار می کرد. این سایت در نزدیکی دیپه، شهر بندری در نرماندی واقع شده است و زمانی روستای باستانی گالی را در خود جای داده است. در ابتدا ودر طی حفاری‌های اخیر، دانش‌آموزان در یک پست در صفحه فیس‌بوک شهر لیمز، اعلام کردند که یک بطری نمک را در داخل یک گلدان سفالی پیدا کردند. بطری کنار دو سکه قرار داشت.

گیوم بلوندل، رهبر حفاری که به عنوان باستان شناس برای شهر کار می کند، می گوید: «این یک لحظه کاملاً جادویی بود. ما می‌دانستیم که در گذشته کاوش‌هایی در اینجا انجام شده است، اما یافتن این پیام مربوط به ۲۰۰ سال پیش، شگفت‌انگیز بود. محوطه باستانی که بر روی صخره ای قرار دارد به دلیل فرسایش در خطر است و دانش آموزان داوطلب سعی می کنند تا آنجا که می توانند قبل از اینکه دیر شود اطلاعات بیشتری در مورد این منطقه بیاموزند. آنها تاکنون چندین قطعه سفال ۲۰۰۰ ساله و سایر آثار مربوط به همان دوره را کشف کرده اند.

بلوندل به شبکه آرت نت می‌گوید البته بطری قدیمی‌ترین اقلام موجود در سایت نیست،اما بهر حال آنها یادداشت کوتاه فرت را «یک شهادت بسیار تکان‌دهنده و خاص» می‌دانند. کشف یک یادداشت دست نخورده در یک ظرف شیشه ای متعلق به قرن ۱۹ هر روز اتفاق نمی افتد. اگر این موضوع اثبات شود، می تواند قدیمی ترین پیام موجود در یک بطری باشد که تاکنون پیدا شده است. با توجه به رکوردهای جهانی گینس، قدیمی ترین پیام ثبت شده در یک بطری توسط کیم و تونیا ایلمن در جزیره Wedge، استرالیا، در سال ۲۰۱۸ یافت شد. این پیام توسط یک ناخدای کشتی آلمانی در سال ۱۸۸۶ نوشته شده بود، و در زمان کشف آن ۱۳۱ سال سن داشت.

بطری ۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اکنون، بطری تازه کشف شده با یادداشت پی.جی. فرتبه جمع کپسول‌های زمانی فراموش شده نادر می‌پیوندد و نسل‌هایی از ذهن‌های کنجکاو را به هم پیوند می‌دهد که امیدوارند در طول قرن‌ها به یکدیگر متصل شوند. «گاهی اوقات این کپسول‌های زمانی را می‌بینید که نجاران هنگام ساختن خانه‌ها پشت سر گذاشته‌اند. اما در باستان شناسی بسیار نادر است. “بیشتر باستان شناسان ترجیح می دهند فکر کنند که کسی به دنبال آنها نخواهد آمد زیرا آنها همه کار را انجام داده اند!”

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *