“آژنگ نیوز”:کوه آتشفشانی دیاموند هد هاوایی در کنار شهر هونولولو یکی از عجایبِ دیدنی های جهان است.نمای منحصر به فرد دیاموند هد به طور برجسته در نزدیکی لبه شرقی خط ساحلی Waikiki قرار دارد.اینجا شناخته شده ترین مکان دیدنی هاوایی به دلیل مسیر پیاده روی تاریخی، مناظر خیره کننده ساحلی، و تاریخ نظامی شناخته شده است.

بنای یادبود دیاموند هد شامل بیش از ۴۷۵ هکتار، از جمله دامنه های داخلی و خارجی دهانه است. این دهانه عریض نعلبکی شکل حدود ۳۰۰هزارسال پیش در طی یک فوران انفجاری منفرد که خاکستر و ذرات ریز را در هوا فرستاد، شکل گرفت. هنگامی که این مواد ته نشین شدند، آنها به هم چسبیده و به سنگی به نام توف متصل شدند و دهانه ای را ایجاد کردند که از مسیر پارک قابل مشاهده است.

دیاموند هد هاوایی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بیشتر پوشش گیاهی و پرندگان در اواخر دهه ۱۸۰۰ تا اوایل دهه ۱۹۰۰ معرفی شدند. مسیر منتهی به قله Lē‘ahi در سال ۱۹۰۸ به عنوان بخشی از سیستم دفاعی ساحلی اوآهو ساخته شد. مسیر پیاده‌روی ۱۳۰۰ متری تا قله، شیب‌دار و سخت است و با بالا رفتن از کف دهانه، ارتفاع آن ۱۷۰ متر افزایش می‌یابد. این پیاده روی نگاهی اجمالی به تاریخ زمین شناسی و نظامی دیاموند هد است.

یک گذرگاه بتنی که برای کاهش فرسایش ساخته شده است، به سطح توف طبیعی در حدود ۱۰۰۰متر بالاتر از مسیر با تعداد زیادی سوئیچ‌بک که از شیب تند داخل دهانه عبور می‌کنند، جابه‌جا می‌شود. صعود از پله های شیب دار و از طریق یک تونل ۷۰ متری روشن برای ورود به ایستگاه کنترل آتش ادامه می یابد که در سال ۱۹۱۱ تکمیل شد. همچنین در قله، پناهگاه‌ها و فانوس دریایی عظیمی وجود دارد که در سال ۱۹۱۷ ساخته شده است. منظره کارت پستالی خط ساحلی از کوکو هد تا وایانا خیره‌کننده است و در طول زمستان، ممکن است نهنگ‌های گوژپشت را در خود جای دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *