“آژنگ نیوز”:نشست شب عیسی امیدوار به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

هفتصد و شصت و هشتمین شب از سلسله شب‌های مجلۀ بخارا، اختصاص دارد به بزرگداشت عیسی امیدوار. در این نشست که در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۳ در تالار فردوسی خانۀ اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود، محمدعبدالعلی‌پور، نجیبه موسوی حصار، فریده امیدوار و سیما انصاری، از زوایای مختلف به سخنرانی دربارۀ عیسی امیدوار خواهند پرداخت.

برادران امیدوار نخستین جهانگردان ایرانی معاصر هستند که علاوه بر جهانگردی به تحقیق و پژوهش در سرزمین‌های مختلف پرداخته و از سفرهایشان مستندهای متفاوتی ساخته‌اند.

شب عیسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

عیسی امیدوار بهمراه عبدالله برادر خود در دو مقطع هفت ساله و سه ساله بین سالهای ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۰ و ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۳ سفر پژوهشگرانهٔ خود به دور دنیا را با دو دستگاه موتورسیکلت ماچلس ۵۰۰ سی‌سی به‌سوی مرز شرقیِ ایران با افغانستان آغاز کردند. در این مرحله، آنان پس از گذر از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند، به‌سوی تبت و سپس آسیای جنوب شرقی و استرالیا سفر کردند. در ادامه، آنان با گذر از اقیانوس آرام، به آلاسکا، آمریکای شمالی، و آمریکای جنوبی سفر کردند. سرانجام، با گذر از اقیانوس اطلس، وارد اروپا شدند و با خرید یک دستگاه خودروی ون دوسیلندر و بازگشت به ایران مرحلهٔ دوم سفرهای جهانگردی خود را از مرز جنوبیِ ایران با کویت آغاز کردند. سپس، با گذر از عربستان سعودی (و زیارت کعبه) وارد آفریقا شدند.

در این شب علاوه بر شنیدن بخشی از این سفرها از زبان عیسی امیدوار به دیدن فیلمی مستند از سفرهایشان خواهیم نشست.

خانۀ اندیشمندان علوم انسانی: خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *