“آژنگ نیوز”:جنبش مدرن محیط زیست در چنین روزی در سال ۱۹۶۲ میلادی (۱۳۴۱ خورشیدی)با انتشار کتاب بهار خاموش راشل کارسون آغاز شد. این کتاب با انتشارش به یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌ها در جنبش مدرن محیط زیست تبدیل شد.

جنبش محیط زیست گرایی، جنبش سیاسی و اخلاقی است که به دنبال بهبود و حفاظت از کیفیت محیط زیست طبیعی از طریق تغییرات در فعالیت های انسانی مضر برای محیط زیست است.این جنبش از طریق اتخاذ روشهای از سازماندهی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که تصور می‌شود برای رفتار خوش‌خیم انسان با محیط زیست ضروری است یا حداقل برای آن مفید است؛ فعالیتهایش را سازماندهی میکند. این مجموعه از طریق ارزیابی مجدد رابطه انسانیت با طبیعت ومحیط زیست گرایی به طرق مختلف ادعا می کند که موجودات زنده غیر از انسان و محیط طبیعی هم دارای اهمیت بوده به همین جهت در مورد سیاست های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها نیز شایسته توجه هستند.

زیست - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ریچل کارسون درگذشته در سال ۱۹۶۴ میلادی ، زیست‌شناس آمریکایی بود که به خاطر نوشته‌هایش درباره آلودگی محیط‌زیست و تاریخ طبیعی دریاها شهرت دارد.

اولین کتاب او به نام زیر دریا-باد، که در سال ۱۹۴۱منتشر شد، . این کتاب، مانند همه کتاب‌هایش، به دلیل ترکیب قابل‌توجهی از دقت و دقت علمی و زیبایی ظریف، مورد تحسین گسترده قرار گرفت.سبک و نثر غنایی کتاب دریای اطراف ما (۱۹۵۱) آن را به پرفروش‌ترین کتاب ملی تبدیل کرد، این نوشته جایزه کتاب ملی را برد و در نهایت به ۳۰ زبان ترجمه شد. سومین کتاب او، لبه دریا، در سال ۱۹۵۵ منتشر شد.

زیست۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما کتاب بهار خاموش پیشگویی کارسون (۱۹۶۲) برای اولین بار در نشریه نیویورکر منتشرشد و سپس به پرفروش ترین کتاب تبدیل شد و آگاهی جهانی را از خطرات آلودگی محیط زیست ایجاد کرد. چشم انداز جنبش زیست محیطی دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به طور کلی بدبینانه بود، که منعکس کننده احساس فراگیر “بیچارگی تمدن” و این اعتقاد بود که چشم انداز بلندمدت زمین تاریک است.

بهار خاموش نشان داد که اکوسیستم سیاره‌ای در حال رسیدن به محدودیت‌هایی است که در صورت آگاهی به موقع می‌توان زمین را حفظ کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *