“آژنگ نیوز”:اولین مناظره تلویزیونی به صورت مستقیم پخش شد. اولین مورد از یک سری مناظره های تلویزیونی ریاست جمهوری ایالات متحده (که توسط بین ۸۵ تا ۱۲۰ میلیون بیننده دیده شد) بین نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده جان اف کندی و معاون رئیس جمهور ریچارد ام. نیکسون در این روز در سال ۱۹۶۰ پخش شد.

این مناظره توسط هوارد کی اسمیت از CBS با ساندر وانوکور، چارلز وارن، استوارت نوینز و باب فلمینگ به عنوان اعضای میزگرد مدیریت شد.

پخش تلویزیونی مناظرات در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۹۶۰ پاسخی بود به اشتیاق عمومی برای این نوع پوشش. نظرسنجی‌کنندگان تخمین زدند که تقریباً ۳.۴ میلیون رأی‌دهنده انتخاب حزب خود را صرفاً بر اساس مناظرات بزرگ تعیین کردند.

مناظره - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین مناظره که توسط شبکه CBS پخش شد، بر مسائل داخلی متمرکز بود. هر نامزد هشت دقیقه برای بیانیه آغازین، سی دقیقه پرسش و پاسخ و در مجموع ده دقیقه برای بیانیه پایانی فرصت داشت. اولین و آخرین مناظره دو دقیقه و نیم برای پاسخ و یک و نیم دقیقه برای نظرات در مورد سؤالات خطاب به حریف در نظر گرفته شد. مناظره چهارم که توسط ABC پخش شد، بر موضوعات سیاست خارجی، به ویژه روابط ایالات متحده با کوبا متمرکز بود. دومین و سومین مناظره یک ساعته که به ترتیب از نیویورک توسط NBC و ABC پخش شد، با فرمت آزادتر همراه بود و یک پنل خبری از نامزدها در مورد موضوعات مختلف سؤال می کرد. مناظره دوم نه اظهارات آغازین و نه پایانی از سوی نامزدها داشت. مناظره سوم، اولین “مناظره الکترونیکی” واقعی بود که دو نامزد از سواحل مقابل یکدیگر رو به رو شدند. کندی از یک استودیوی تلویزیونی در نیویورک و نیکسون از لس آنجلس صحبت کردند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *