“آژنگ نیوز”: در مدارس فنلاند لپ تاپ را جایگزین کتاب میکنند.زیرا به معنای واقعی کلمه رویکرد «مکتب قدیمی» به آموزش نوین را پذیرفته است .در عصری که صحبت از تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد، یک شهرداری کوچک فنلاند به سمت دیگری نگاه می کند – حداقل در حوزه مدرسه. شهر ریهیماکی، با جمعیتی کمتر از ۳۰هزار نفر، تصمیم گرفته است برای برخی از موضوعات، کتاب‌های درسی خوب و قدیمی را بادستگاه‌های دیجیتال رایج جایگزین کند.

این حرکت به طور خاص برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی (پایه‌های ششم تا نهم) اعمال می‌شود و دلیل پشت آن این است که تحقیقات کافی در حال حاضر وجود دارد که نشان می‌دهد زمان زیادی که صرف ابزارهای دیجیتالی مانند لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند می‌شود، باعث بروز خطرات برای سلامتی و یادگیری کودکان و نوجوانان می‌شود. . وی ادامه داد: یکی از وظایف مدارس ابتدایی این است که جوانان را برای پاسخگویی به خواسته های محیط دیجیتال آماده کند، البته باید توجه داشت که دیجیتالی شدن مدارس بهمنی غیرقابل کنترل نیست، بلکه خود ما کلید کنترل آن را داریم. Jari Lausvaara، مدیر آموزش در شهر ریهیماکی می گوید: ما می توانیم آموزش را در پرتو اطلاعات تحقیقاتی به گونه ای تغییر دهیم که از یادگیری و سلامت دانش آموز به بهترین شکل پشتیبانی کند.

مدارس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شهرداری فنلاند با ارسال فرم های نظرسنجی برای دانش آموزان، والدین، معلمان و روانشناسان تحقیقات خود را در سال تحصیلی قبل انجام داد تا بینشی در مورد سودمندی و نگرانی های مربوط به مواد آموزشی مختلف مورد استفاده در محیط مدرسه به دست آورد. احتمالاً تعجب آور نیست که متوجه شوید معلمان و والدین بیشتر طرفدار مواد مطالعه سنتی مبتنی بر کاغذ هستند در حالی که جوانان ابزارهای دیجیتال را ترجیح می دهند. با این حال، مشخص شد که دستگاه های دیجیتال در موضوعات خاصی مانند یادگیری زبان بسیار مفید نیستند و مواد کاغذی و دست خط به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر تمرکز کنند. چیزی که ممکن است در این داستان افراد را شگفت‌زده کند این است که ریهیماکی فقط یک شهر محافظه‌کار نیست که مشتاق است به روش‌های قدیمی پایبند باشد. این موضوع در واقع در سطح ملی و بین المللی به عنوان پایتخت آموزش رباتیک شناخته می شود. هر دانش آموز دبستانی در ریهیماکی ۲۵۰ ساعت آموزش رباتیک در دوران دبستان دریافت می کند. مقامات فقط علاقه مند به یافتن تعادل بهتر در این ترکیب با دیدگاه حفظ سلامت و رفاه دانش آموزان و همچنین آموزش مهارت های کلاسیک تر به آنها هستند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *