“آژنگ نیوز”:کره شمالی و کره جنوبی درسازمان ملل در چنین روزی در سال ۱۹۹۱ میلادی پذیرفته شدند.در سال ۱۹۹۱ بود که همزمان با کاهش نفوذ جنگ سرد بر سیاست بین‌الملل، جمهوری خلق کره و کره شمالی به طور همزمان در سازمان ملل پذیرفته شدند.   

هنگامی که جنگ کره در ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد، سازمان ملل متحد با اعزام نیروهای مسلح به دستور قطعنامه ۸۲ شورای امنیت، مداخله کرد. این اولین اقدام در نوع خود در تاریخ سازمان ملل بود. تقریباً ۷۰ سال پس از آتش بس کره، فرماندهی سازمان ملل همچنان حضور خود را در شبه جزیره کره حفظ می کند. از زمان آتش بس در سال ۱۹۵۳، موضوع کره یکی از بحث برانگیزترین موضوعات بحث بین غرب و بلوک های طرفدار شوروی در سازمان ملل بود. درخواست جمهوری کره برای عضویت در سازمان ملل مسدود شد.

کره ها 2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تنها در سال ۱۹۹۱ بود که همزمان با کاهش نفوذ جنگ سرد بر سیاست بین‌الملل، جمهوری خلق کره و کره شمالی به طور همزمان در سازمان ملل پذیرفته شدند. جمهوری کره از زمان پذیرش در سازمان ملل متحد، از طریق عملیات های حفظ صلح، کمک های توسعه و ارتقای حقوق بشر کمک های قابل توجهی به سازمان ملل کرده است. در اجلاس هزاره، که در سپتامبر ۲۰۰۰ در نیویورک برگزار شد، روسای مشترک اجلاس بیانیه ویژه ای را اتخاذ کردند که از اجلاس بین کره ای استقبال کردند و اقدامات بعدی آن را تشویق کردند. در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷، مجمع عمومی قطعنامه‌ای درباره «صلح، امنیت و اتحاد در شبه جزیره کره» به تصویب رساند و از نشست‌های بین کره‌ای استقبال و حمایت کرد. در سال ۲۰۱۸، جمهوری کره و جمهوری دموکراتیک خلق کره به طور مشترک اعلامیه پانمونجوم را که در اجلاس بین کره ای در آوریل ۲۰۱۸ برگزار شد، به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر کردند. جمهوری کره بر هدف خود مبنی بر برقراری صلح دائمی در شبه جزیره و کمک به ثبات و رفاه منطقه و فراتر از آن ثابت قدم است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *