آژنگ نیوز”: آغاز ثبت نام هفتمین دوره جایزه «شاعر پیامبر (ص)» از سوی بنیاد عمومی کوی فرهنگی «کتارا» در قطر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، دریافت آثار برای شرکت در این مسابقه از اول سپتامبر (امروز)آغاز شده و آخرین مهلت ارسال درخواست‌ شرکت در آن، ۳۰ نوامبر (۱۰آذر)خواهد بود.

شاعران برای دریافت جوایزی به ارزش ۳.۸ میلیون ریال قطری (۱.۰۴ میلیون دلار) در دسته‌های شعر کلاسیک و شعر نبطی- ۳ جایزه در هر بخش- با هم رقابت می‌کنند.

شعر پیامبر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هیئت داوران، ۳۰ شرکت کننده را برای شرکت در مسابقات نهایی انتخاب می‌کند. مسابقات مقدماتی در سه مرحله با حضور ۱۵ شرکت کننده در رشته شعر کلاسیک و ۱۵ شرکت کننده در رشته شعر نبطی برگزار میشود و در پایان مراحل، هیئت داوران از هر دسته پنج شرکت کننده را که واجد شرایط حضور در نیمه نهایی هستند، انتخاب می‌کند که از بین آنها سه برنده برای هر رشته برگزیده خواهند شد.

برنده اول هر بخش با عنوان «شاعر رسول» در مراسم اختتامیه معرفی میشود و علاوه بر این «کتارا»، اشعار برگزیده را در مجموعه‌ای با عنوان ۳۰ شعر برتر در مدح پیامبر اکرم (ص) چاپ و منتشر می‌کند.

جایزه کتارا برای «شاعر پیامبر (ص)» یک جایزه سالانه است که از سال ۲۰۱۵ راهاندازی شد و هدف از آن تعمیق محبت رسول خدا(ص) در دل نسل‌ جدید، تشویق و شکوفایی استعدادهای جوان و گرفتن دست جوانان برای تبدیل نبوغ آنها به شعر در خدمت اسلام، عنوان شده است.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *