“آژنگ نیوز”: پل مگان یا پل عینک درکشور ژاپن قابل توجه ترین پل در میان چندین پل سنگی است که بر روی رودخانه ناکاشیما در مرکز شهر ناکازاکی قرار دارد. این پل که نام خود را از شباهت آن به یک عینک در هنگام انعکاس در آب رودخانه گرفته است، یک جاذبه توریستی محبوب است و به عنوان یک میراث  فرهنگی مهم ثبت شده است.

پل مگان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۵۷۰، در دوره انزوای ملی، زمانی که دجیما با افتتاح بندر ناکازاکی تأسیس شد، اهمیت رودخانه ناکاجیما برای تجارت، آن را به شریان مرکزی شهر تبدیل کرد. در سال ۱۶۳۴، اولین پل سنگی به سبک چینی ژاپن، پل مگان ، توسط موکوسونیوجو، راهب چینی نسل دوم معبد کوفوکجی، قدیمی ترین معبد چینی ژاپن، ساخته شد. این پل نام خود را از شباهت آن به یک عینک گرفته است که طاق پل ها به صورت بیضی روی سطح رودخانه منعکس می شود.

این پل به همراه پل نیهونباشی ادو و پل کینتایکیو ایواکونی، سه پل معروف ژاپن محسوب می شوند. اگرچه زیاد این موضوع طرح نشده ،اما پل عینک الهام بخش پل دوگانه کاخ امپراتوری بود. در پایان قرن هفدهم، پس از ساخت پل مگان، پل های سنگی متعددی برای بسیاری از جاده هایی که به رودخانه ناکاشیما می پیوندند ساخته شد. گفته می‌شود که این پل‌های سنگی تنها در جاده‌هایی ساخته شده‌اند که وقتی در تراماچی می‌ایستیم به معابد منتهی می شوند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *