“آژنگ نیوز”:تمام آثار تاریخی دوره دیکتاتوری فرانکو در اسپانیا حذف میشود.شهرخیرونا می خواهد ۵۰ سالگی بدون فرانکو را با حذف تمام آثار رژیم او را جشن بگیرد .شورای شهر از انجمن های مالکان املاک می خواهد که پلاک های فاشیستی را از نماها پاک کنند .سال آینده پنجاهمین سالگرد دیکتاتور اسپانیایی فرانسیسکو فرانکو و بازگشت دموکراسی به کشور ایبری است.

برای جشن گرفتن این مناسبت مهم، شهر کاتالونیا خیرونا تصمیم گرفته است که به طور کامل از شر هرگونه نماد باقی مانده در فضای شهری که مردم را به یاد آن دوران می اندازد خلاص شود. در اوایل سال جاری، شورای شهر مشخص کرد که هنوز تعداد زیادی پلاک، نمادها و سنگ قبرها وجود دارد که به دوران رژیم فرانکوئیستی بازمی‌گردد و مناظر شهری را عمدتاً در نمای ساختمان‌ها پراکنده می‌کند. به همین دلیل، در ماه مه، مقامات ۱۲۸ نامه به آپارتمان های خصوصی ارسال کردند و خواستار حذف آنها شدند و به ساکنان یادآوری کردند که این نمادها برخلاف قوانین حافظه دموکراتیک است. در واقع، اسپانیا چنین قانونی دارد.

اسپانیا فرانکو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این قانون که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، مقرر می‌دارد که وقتی نمادهای مغایر با حافظه دموکراتیک در ساختمان‌های خصوصی یا مذهبی روبه‌روی یک فضای عمومی قرار می‌گیرند، افراد یا مؤسسات مالک آنها باید آنها را حذف یا حذف کنند. گام بعدی برای مقامات خیرونا این است که در پاییز بررسی کنند که آیا انجمن های مالک با درخواست حذف پلاک ها موافقت کرده اند یا خیر. بیشتر این پلاک ها حاوی نماد فالانژ (پنج تیر در یک دسته) رژیم فرانکوئیست است.

لوک سالیاس، شهردار خیرونا به نقل از کاتالان نیوز گفت: در پاییز بررسی خواهیم کرد و از آنجا، روند حذف آنها را در جایی که انجام نشده است، آغاز خواهیم کرد. علاوه بر این، مقامات شهر نیز بر روی برداشتن سنگ قبرهایی که فرانکوئیسم را در گورستان قدیمی محلی تجلیل می کنند، کار خواهند کرد.

پنج سنگ قبر و یک صلیب با کتیبه‌هایی در ستایش رژیم، که عمدتا مربوط به سال ۱۹۳۹ است، برداشته خواهد شد. شورای شهر اعلام کرده است که جای پلاک های حذف شده خالی نخواهد ماند. پلاک‌های جدیدی به یاد جنایات و قربانیان جنگ داخلی اسپانیا، که منجر به قدرت‌گیری فرانکو شد، نصب خواهد شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *