“آژنگ نیوز”:رصدخانه عظیم مصری و اسرار آسمانی یک فرهنگ باستانی با توجه به کشفیات جدید روشن می شود. این ساختمان ۲۵۰۰ ساله که ریشه در علم و مذهب دارد به ردیابی حرکت خورشید و ستارگان کمک می کرد.

باستان شناسان در مصر به تازگی یک یافته واقعاً ستاره ای را کشف کرده اند – قرن ششم قبل از میلاد. رصدخانه نجومی در شهر باستانی کفر الشیخ. وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر این خبر را هفته گذشته در یک بیانیه عربی فیس بوک منتشر کرد.

رصد خانه مصری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این رصدخانه که از آجرهای گلی ساخته شده است، بزرگترین و قدیمی‌ترین رصدخانه در نوع خود در منطقه است که نزدیک به 10000 فوت مربع وسعت دارد. شواهد نشان می دهد که مصریان باستان حرکت ستارگان و خورشید را مطالعه می کردند که بر رویدادهای مهم مذهبی و کشاورزی تأثیر می گذاشت.

تحقیقات جدید بینشی در مورد این شیوه‌ها ایجاد می‌کند. به نقل از مترجم گوگل، محمد اسماعیل خالد، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، این کشف را نقطه عطف مهمی دانست که «تأیید نبوغ و مهارت مصریان باستان در نجوم از دوران باستان است». مصنوعات رصدخانه باستان شناسان آثار باستانی مختلفی را در داخل رصدخانه کشف کردند. وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از طریق فیس بوک راهروی ورودی رصدخانه رو به شرق به سمت طلوع خورشید است. به گفته کارشناسان، طرح «L» شکل آن که با ستون‌هایی تزیین شده است، شبیه معابد مصری است – به این معنی که این ساختمان کاملاً علمی نبود، بلکه برای امور مذهبی و تشریفاتی نیز استفاده می‌شد.

در تأیید این ادعا، گنجینه ای از آثار مذهبی از جمله مجسمه، سفال، میز نذری، جواهرات، ابزار اندازه گیری و اقلام مختلف دیگر در این رصدخانه یافت شد. این ساختمان همچنین دارای یک ساعت آفتابی شیبدار بزرگ است که ابزاری برای اندازه‌گیری زمان برای فرهنگ‌های باستانی است که از بلوک‌های آهکی به طول بیش از 15 فوت ساخته شده است.

رصد خانه مصری۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

میشل استار از Science Alert توضیح می دهد: «مصری ها از ماهرترین ستاره شناسان در تاریخ باستان بودند و میراث آنها تا به امروز تکرار می شود. “در مصر باستان بود که تقویم 365 روزه و روز 24 ساعته متولد شد. آنها به طور کامل آسمان شب را نقشه برداری کردند و صورت های فلکی و زودیاک خود را داشتند که برخی از نشانه های آن امروزه نیز شناخته شده است.”

طبق این بیانیه، این تالار همچنین دارای یک سکوی سنگی با حکاکی هایی درباره رویدادهای نجومی، مانند طلوع و غروب خورشید در طول سه فصل مصریان است. یکی از نقاشی‌ها یک قایق آیینی را با تصاویری از خدای سر شاهین هوروس و چشم وادجت نشان می‌دهد. این سنگ تزئینی جزئیاتی در مورد نحوه تفکر مصریان در مورد زمان و چگونگی درک آنها از آسمان و بهشت ​​ارائه می دهد. به گزارش آرت نت نیوز، “مطالعه اجرام آسمانی در سراسر فرهنگ مصر باستان جریان داشت” و “رویدادهای مذهبی با حرکات خورشید و ماه ثابت شدند.

رصد خانه مصری۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

” این آمیختگی اساطیر و نجوم در کشف جدید مشهود است. به عنوان مثال، مجسمه ای از اوزیریس، خدای زندگی پس از مرگ که به صورت فلکی شکارچی مرتبط است، در رصدخانه پیدا شد. رصدخانه تازه کشف شده با مأموریت این وزارتخانه برای کشف بیشتر در مورد زندگی روزمره و باورهای این فرهنگ تاریخی مطابقت دارد. تحقیقات بیشتر بدون شک به روشن کردن ارتباط پیچیده بین علم و دین در مصر باستان ادامه خواهد داد.

نویسنده:جولیا بینسوانگر یک خبرنگار مستقل هنر و فرهنگ در شیکاگو است.

مترجم:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *