“آژنگ نیوز”:مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴پاریس مانند المپیک پاریس تاریخ ساز بوده است.بازی‌های پارالمپیک روز چهارشنبه با برگزاری اولین مراسم افتتاحیه این رویداد در فضای باز در پاریس، فرانسه، با شور و هیجان آغاز شد. حدود ۴۴۰۰ ورزشکار در ۵۴۹ مسابقه مدال در ۲۲ رشته ورزشی در طول بازی ها که از ۲۸ اوت تا ۸ سپتامبر (۱۵ تا ۲۶شهریور)برگزار می شود، رقابت خواهند کرد.

پاراالمپیک ا۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آتش بازی مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ در روز چهارشنبه.

پارا۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آتش بازی به رنگ پرچم سه رنگ فرانسه در مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴

پارا۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کریستین و کوئینز، آکا ردکار، در مراسم افتتاحیه در میدان کنکورد در ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ در پاریس کنسرت اجرا کردند.

فریژ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فریژ سمبل پارالمپیک پاریس با دی جی ام.وای.دی.

موسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

موسی مثه ورزشکاردر مراسم افتتاحیه برنامه خود رااجرا می کند.

پارا۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مشعل‌داران پارالمپیک فرانسه: چارلز-آنتوان کائوکو، نانتنین کیتا، فابین لامیرو، الکسیس هانکینکوانت و الودی لوراندی در مراسم افتتاحیه بازی‌های پاریس دراین شهر، شعله‌های پارالمپیک را مقابل دیگ پارالمپیک نگه می‌دارند.

این اولین بازی‌های پارالمپیک تابستانی است که در فرانسه برگزار می‌شود و اولین بار از زمان COVID-19 است که تماشاگران اجازه دارند جایگاه‌ها را پر کنند.

۱۰طبقه بندی برای ورزشکاران بر اساس اختلالات وجود دارد، از جمله هشت طبقه بندی فیزیکی – مانند اختلاف طول پا و کمبود اندام – و همچنین بینایی و اختلالات فکری، و ورزشکاران بر اساس “درجه محدودیت فعالیت ناشی از اختلالات آنها” به دسته بندی می شوند.

پارالمپیک در سال ۱۹۴۶در بیمارستانی در شمال لندن در استوک ماندویل آغاز شد و اولین بازی های رسمی در سال ۱۹۶۰ در رم برگزار شد. پارالمپیک از نظر تاریخی حدود دو هفته پس از المپیک برگزار می‌شود و بازی‌ها از سال ۱۹۸۸ در همان شهر و محل برگزاری المپیک برگزار می‌شود. ورزشکاران پارالمپیک در ورزش‌هایی با معادل‌های المپیکی مانند پارا سه‌گانه و راگبی با ویلچر، بسکتبال و تنیس رقابت خواهند کرد. گلبال و بوچیا تنها دو ورزش منحصر به فرد در پارالمپیک هستند. گلبال به طور خاص برای ورزشکارانی ساخته شده است که دارای اختلالات بینایی هستند و با دو تیم در زمینی با یک تور در هر انتها بازی می شود.

بوچیا توسط ورزشکارانی بازی می شود که دارای اختلالات شدیدی هستند که بر مهارت های حرکتی آنها تأثیر می گذارد. هر بازیکن با چرخاندن یک توپ چرمی تا حد امکان برخورد آن به یک توپ سفید کوچک به نام جک امتیاز کسب می کند.

ورزشکاران کم بینایی که در مسابقات خاصی شرکت می کنند – مانند دوچرخه سواری پاراتریاتلون و پاراتریاتلون – در کنار راهنماهای بینا برای کمک به آنها در طول بازی ها کار می کنند. از سال ۲۰۱، به راهنمایان مدال نیز اهدا شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *