“آژنگ نیوز”: شهر آبی رنگ یا شفشاون در مراکش مطمئناً نامی دارد که تلفظ آن دشوار است، اما با این وجود تشخیص ظاهر آن بسیار آسان است. دلیلی وجود دارد که به آن “شهر آبی” می گویند. این نام را به خاطر دیوارهای خانه هایش و همچنین راه پله ها و حیاط های داخلی که به رنگ نیلی و سفید رنگ آمیزی شده اند، به خود گرفته است. قدم زدن در خیابان های پیچ و خم مانند آن، واقع در یکی از دامنه های رشته کوه ریف، دعوتی است برای رویاپردازی در رنگ های آسمان و دریا. با این حال، جذابیت و جذابیت شفشاون فراتر از خط افق فریبنده آن است، زیرا دارای میراث فرهنگی غنی است.

شهر مراکش - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نقطه شروع بازدید از این شهر ۴۲۰۰۰ نفری باید مدینه باشد، جایی که مسافران می‌توانند با مردم محلی معاشرت کنند و از شلوغی پر جنب و جوش لذت ببرند و عطر ادویه‌ها یا محصولات آشپزی تازه تهیه شده محلی را استشمام کنند. در مراکش، شفشاون نیز به عنوان یک مقصد اصلی برای دوستداران طبیعت در نظر گرفته می شود، زیرا مسیرهای زیادی وجود دارد که گردشگران را به قدم زدن در کوه های اطراف دعوت می کند. کشفی که به خاطر زیبایی و جذابیتش در قلب مسافر زنده خواهد ماند.

شهر شفشاون در سال ۱۴۷۱ توسط بربرها تأسیس شد. آنها قلمروی چشمگیر را انتخاب کردند که توسط کوه های ریف احاطه شده بود، جایی که مورها و یهودیان اخراج شده از اسپانیا توسط پادشاهان کاتولیک در آن پناه گرفتند. احتمالاً به همین دلیل است که بخش قدیمی شهر شبیه یک روستای اندلس است. شایان ذکر است که این شهر یک شهر مقدس محسوب می شد و تا دهه ۱۹۲۰ یک مقصد ممنوعه برای خارجی هایی بود که مسلمان نبودند. اما امروزه یکی از قطب های گردشگری مراکش است.

چرا خانه های این شهرآبی رنگ شده اند؟ دو نظریه وجود دارد. اولین مورد این است که رنگ آبی پشه ها را می ترساند. مورد دیگر این است که یهودیان از این رنگ استفاده می کردند تا خود را از سبزی که نشان دهنده فرهنگ مسلمانان است و برای رنگ آمیزی بسیاری از درها و پنجره ها در شهرهای دیگر مراکش استفاده می کردند، متمایز کنند. چه این دلایل درست باشند یا نه، واقعیت این است که شفشاون یکی از زیباترین روستاهای شمال غربی مراکش است. به عنوان یک واقعیت عجیب، لازم به ذکر است که اکثر ساکنان شفشاون می توانند اسپانیایی صحبت کنند، مانند سایر شهرهایی که زمانی متعلق به اسپانیا بودند.

چیزهایی زیادی در شفشاون برای دیدن وجود دارد . از کسبا، یا قلعه بزرگ با دیوارهای قرمز با ابهت، تا مسجد جامع، از طریق مدینه و میدان مرکزی اوتا الحمن: کاسبه یکی از اولین چیزهایی است که باید در این شهر آبی دید  که در مرکز شهر قدیمی واقع شده است و دارای باغ های سرسبز است که از مردم را از شلوغی فعالیت های تجاری شلوغ در خیابان های اطراف دور می کند. همچنین دارای موزه ای است که ارزش بازدید را دارد، با مجموعه ای چشمگیر از سلاح های باستانی، عکس های تاریخی شهر و منسوجات ارزشمند.

شهر مراکش1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بخش دیگر میدان اوتا الحمن است. این میدان جذاب و پر جنب و جوش که توسط یک فواره زیبا تزیین می شود، در قلب مدینه شفشاون قرار دارد. همیشه پر از جمعیت است و همچنین محل مسجد جامع و کصبه است، قلعه ای با دیوارهای قرمز که اخیراً بازسازی شده است. تعداد زیادی تراس و کافه‌ها و رستوران‌های جذاب در این نزدیکی وجود دارد. مسجد جامع متعلق به قرن پانزدهم است و دارای یک برج یا مناره هشت ضلعی است، ویژگی که به ندرت در بالای مساجد در مراکش دیده می شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *