“آژنگ نیوز”:اوکراین قانون «تاریخی» برای ممنوعیت فعالیت کلیسای ارتدکس مرتبط با مسکو را تصویب کرد. کیف کلیسای ارتدوکس اوکراین را به همدستی در تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین متهم کرده است.اوکراین قانونی را برای ممنوعیت گروه‌های مذهبی مرتبط با مسکو را در اقدامی که کلیسای ارتدکس اوکراین را هدف قرار می‌دهد، تصویب کرده است .براین اساس دولت آنها را به همدستی در تهاجم گسترده روسیه به اوکراین متهم کرده است. مجلس روز سه شنبه(دیروز) با ۲۶۵ رای موافق و ۲۹ رای مخالف این قانون را تصویب کرد.

ایرینا هراشچنکو، نماینده مجلس گفت که این یک موضوع امنیت ملی است. این یک رای تاریخی است. او در تلگرام نوشت: پارلمان قانونی را تصویب کرد که فعالیت شاخه ای از کشور متجاوز در اوکراین را ممنوع می کند. اکثر اوکراینی‌ها مسیحی ارتدکس هستند، اما مذهب بین کلیسای ارتدکس اوکراین (UOC) که به طور سنتی با کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو متحد است و کلیسای ارتدکس مستقل اوکراین که از سال ۲۰۱۹ به رسمیت شناخته شده است، تقسیم شده است.

کلیسا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

UOC می گوید پس از حمله فوریه ۲۰۲۲ روابط خود را با مسکو قطع کرده است، اما کیف این ادعا را زیر سوال برده و ده ها پرونده کیفری از جمله اتهامات خیانت را علیه کشیشان کلیسا آغاز کرده است. حداقل یکی از آنها به عنوان بخشی از مبادله زندانیان به روسیه فرستاده شده است.

رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی از این رای به عنوان گامی برای تقویت “استقلال معنوی” اوکراین استقبال کرد و انتظار می رود این لایحه را به قانون تبدیل کند. روسیه این اقدام را به عنوان “ضربه ای قدرتمند علیه کل ارتدکس” محکوم کرد، در حالی که کلیسای این کشور که تهاجم به اوکراین را “جنگ مقدس” توصیف کرده است، این لایحه را “غیرقانونی” خواند.

متروپولیتن کلیمنت، سخنگوی UOC، بار دیگر تاکید کرد که کلیسا هیچ ارتباطی با “مراکز خارجی” ندارد و از این لایحه انتقاد کرد که اموال کلیسا را ​​هدف قرار داده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *