“آژنگ نیوز”: تاثیر گزاری کوکو شانل بر دنیای مدو لباس بسیار اساسی بوده است.او با نام گابریل بونهور شانل در ۱۹ اوت ۱۸۸۳ در سامور فرانسه، به دنیا آمد ویک طراح مد فرانسوی پیشگام بود. پس از مرگ مادرش و رها شدن توسط پدرش، شانل زندگی اولیه خود را در یک پرورشگاه گذراند و در آنجا خیاطی را آموخت.

این مهارت بعداً در حرفه او مؤثر شد. او به عنوان یک خواننده فعالیت هنری اش راشروع کرد و نام “کوکو” را برگزید.اما در حرفه خیاطی در سال ۱۹۱۰، او اولین فروشگاه کلاه خود را به نام مدهای شانل در پاریس افتتاح کرد. در دهه ۱۹۲۰، مد زنان را متحول کرد. در سال ۱۹۲۵، شانل کت و شلوار افسانه ای شانل را با ژاکت بدون یقه و دامن مناسب معرفی کرد. طرح‌های او برای آن زمان انقلابی بود – عناصری از لباس مردانه را به عاریت گرفت و بر راحتی بر محدودیت‌های مدهای رایج آن زمان تأکید کرد.

کوکو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او به زنان کمک کرد تا با لباس‌های قدیمی خداحافظی کنند. یکی دیگر از طرح های انقلابی دهه ۱۹۲۰، لباس مشکی کوچک شانل بود. او زمانی رنگی را انتخاب کرد که با عزاداری همراه بود و نشان داد که چقدر می تواند برای لباس شب شیک باشد. بستن مغازه  به دلیل رکود اقتصادی بین المللی در دهه ۱۹۳۰ تأثیر منفی بر شرکت شانل گذاشت، اما شروع جنگ جهانی دوم بود که او را به تعطیلی کسب و کار خود کشاند.

او کارگرانش را اخراج کرد و مغازه هایش را تعطیل کرد. پس از جنگ، شانل پاریس را ترک کرد و چند سالی را در سوئیس در تبعید گذراند. او همچنین مدتی در خانه روستایی خود در Roquebrune زندگی کرد. اما بازگشت به مد در سن ۷۰ سالگی،برای او بسیار مهم بود. در اوایل دهه ۱۹۵۰، شانل پیروزمندانه به دنیای مد بازگشت.

او ابتدا نقدهای تند منتقدان را دریافت کرد، اما طرح های زنانه و آسان او به زودی نظر خریداران در سراسر جهان را جلب کرد. علیرغم یک زندگی شخصی بحث برانگیز، تأثیر شانل بر مد قابل بحث نیست. برند او، شانل، تا به امروز یک خانه مد برجسته باقی مانده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *