“آژنگ نیوز”:جورج اورول، نویسنده انگلیسی، قلعه حیوانات، طنزی ضد اتوپیایی را در چنین روی در سال ۱۹۴۵ میلادی منتشر کرد که به یک اثر کلاسیک تبدیل شد.

اوول - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جورج اورول، نویسنده انگلیسی (۱۹۰۳-۱۹۵۰) در رمان کوتاه خود مزرعه حیوانات (۱۹۴۵) انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ را که حکومت استبداد تزاری بیرون رانده شد و بلشویک ها به قدرت رسیدند و خیانت فزاینده انقلاب به حامیان خود در دوران دیکتاتور را تشبیه می کند. جوزف استالین (۱۸۷۹-۱۹۵۳). اورول با تکیه بر قراردادهای افسانه ای، داستانی در حیاط مزرعه تعریف می کند و رهبران انقلابی ولادیمیر لنین (۱۸۷۰-۱۹۲۴)، لئون تروتسکی (۱۸۷۹-۱۹۴۰)، و استالین را در نقش خوک ها قرار می دهد که – همراه با دیگر حیوانات معمولی مزرعه مانند اسب و مرغ – در برابر ظلم کشاورز تزار مانند آقای جونزشورش می کنند.

داستان این رمان در یک مزرعه کوچک انگلیسی اتفاق می‌افتد و مجموعه‌ای از حیوانات کار را دنبال می‌کند که در حالی که خوک‌ها دوباره از آن‌ها بهره‌کشی می‌کنند، روز به روز با این باور که مزرعه را به‌عنوان یک جمهوری بازسازی می‌کنند، زحمت می‌کشند. اورول مزرعه حیوانات را در پایان جنگ جهانی دوم نوشت، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی توسط نیروهای متفقین (از جمله بریتانیا) به دلیل پیروزی های قاطع خود بر آلمان نازی در استالینگراد (۱۹۴۲) مورد استقبال قرار گرفت.

اما اورول در یافتن ناشر آماده برای توهین به احساسات روسیه مشکل داشت. Gollancz و Faber and Faber، از میان سایر مؤسسات انتشاراتی، چاپ این کتاب را کاملاً رد کردند. جاناتان کیپ، ناشر لندنی، به چاپ آن نزدیک شد، اما یکی از مقامات دولتی که بعداً گمان می‌رود جاسوس شوروی بوده، متقاعد شد که این اثر را رد کند. علیرغم این اکراه، زمانی که سرانجام در سال ۱۹۴۵ توسط سکر و واربورگ در انگلستان منتشر شد.

قلعه ها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این رمان سال بعد در ایالات متحده موفقیت چشمگیری داشت .بدون شک با انحلال اتحادهای زمان جنگ و اولین رمان بعد ازجنگ بودن به استقبال از این کتاب کمک شایانی کرد. درغوغای جنگ سرد مزرعه حیوانات که توسط بسیاری به عنوان بهترین اثر اورول و مطمئناً اولین اثر واقعاً محبوب او در نظر گرفته می‌شود،فروش کتای چشمگیر بود به گونه ای که مدت‌هاست که در زمره بهترین کتاب‌های قرن بیستم قرار گرفته است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *