“آژنگ نیوز”:امروز روز جهانی فیل است در سال ۲۰۱۲، اولین روز جهانی فیل برای جلب توجه به وضعیت اسفناک فیل های آسیایی و آفریقایی آغاز شد.

فیل توسط مردم و فرهنگ های سراسر جهان مورد علاقه و احترام است، با این حال ما در آستانه دیدن آخرین نمونه از این موجود باشکوه ومتعادل راداریم.

فیل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

انسانها فیل ها را تا حدودی تحسین می کنند زیرا آنها بهترین ویژگی های انسانی را نشان می دهند: همدلی، خودآگاهی و هوش اجتماعی. اما نحوه برخورد همین انسانها با آنها به بدترین شکل است.»

تشدید شکار غیرقانونی، از دست دادن زیستگاه، درگیری بین انسان و فیل و بدرفتاری در اسارت تنها برخی از تهدیدات برای فیل های آفریقایی و آسیایی هستند. تلاش برای حفاظت بهتر از فیل‌های وحشی، بهبود سیاست‌های اجرایی برای جلوگیری از شکار غیرقانونی و تجارت عاج، حفاظت از زیستگاه فیل‌ها، رفتار بهتر با فیل‌های اسیر شده و در صورت لزوم، معرفی مجدد فیل‌های اسیر به پناهگاه‌های طبیعی و حفاظت‌شده، اهدافی هستند که حفاظت از فیل‌های متعدد را به دنبال دارد.

فیل۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در روز جهانی فیل از مردم می‌خواهند که فیل‌ها را در محیط‌های غیراستثماری و پایدار تجربه کنند، جایی که فیل‌ها می‌توانند تحت مراقبت و محافظت رشد کنند.

فیل ها به سادگی یکی دیگر از منابع طبیعی هستند که از یک سو گرفتار حرص و آز انسان و از سوی دیگر نیاز انسان است. ما به نحوی به مردم نیاز داریم که دوباره با طبیعت آشنا شوند وگرنه هیچ سرنخی از ارتباط متقابل علت و معلول ندارند.»

فیل۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فیلها از شناخته شده ترین حیوانات جهان هستند، با گوش های متمایز، عاج های بیرون زده و خرطوم های بزرگ، فیل های وحشی اغلب در ساواناها و بیابان های آفریقا و آسیا یافت می شوند. با این حال، تغییرات آب و هوایی و تجارت عاج، سرزمین های محل زندگی آنها را تهدید کرده و از تعداد آنها کاسته است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *