“آژنگ نیوز”:کامل‌ترین و حفظ‌شده‌ترین اسکلت دایناسور تیرانوزاروس رکس در منطقه حفاظت‌شده رودخانه شاین سیوکس داکوتای جنوبی در چنین روزی در سال ۱۹۹۰یافت شد و به نام سوزان هندریکسون، دیرینه‌شناسی که فسیل دایناسور را کشف کرد، سو نامیده شد.

دایناسور۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قدمت این فسیل به حدود ۶۷ میلیون سال پیش می رسد. اسکلت سو که بیش از ۹۰ درصد به صورت انبوه بازیابی شده است با اندازه ۱۲.۸ متر طول، یکی از بزرگترین اسکلت های شناخته شده تی.رکس است.

سوزان هندریکسون، باستان شناس دریایی و دیرینه شناس آمریکایی، دانشمندی که این نمونه از آن نام برده شده است، در حالی که او با دیرینه شناس آمریکایی پیتر لارسون در جستجوی ملک بود، آن را کشف کرد.

دایناسور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته کشف اسکلت دایناسور سوبه لطف یک تصادف وخوش شانسی کشف شد. در تابستان سال ۱۹۹۰، موسسه بلک هیلز در حال جستجوی فسیل‌هایی در منطقه حفاظت‌شده سرخپوستان رودخانه شاین در داکوتای جنوبی بود. تیم تقریباً آماده رفتن به خانه بودند که کامیون آنها خراب شد. در حالی که بیشتر اعضای تیم برای یافتن کمک رفتند، سو هندریکسون در آنجا ماند و تصمیم گرفت در اطراف صخره‌هایی که هنوز کاوش نکرده بودند قدم بزند. آنجا بود که او چیزی را که مشکوک به مهره بود پیدا کرد. هنگامی که تیم بازگشت، او این خبر را به آنها گفت و به رهبری رئیس BHI پیتر لارسون، آنها اقدام به کشف مقدار زیادی استخوان فسیل شده کردند. در مجموع، شش نفر و ۱۷ روز طول کشید تا تمام قطعات موجود دایناسور که به نام زنی که برای اولین بار فسیل ها را پیدا کرد، استخراج کردند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *