“آژنگ نیوز”:اینکه چهره زن الهام بخش مجسمه آزادی آمریکا چه کسی بوده ؟نکته جالبی است. البته در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که ایده مجسمه آزادی از کجا می آید؟ ایده این هدیه از سیاستمدار فرانسوی ادواردو لابویال گرفته شد که مجسمه ساز فردریک آگوست بارتولدی را مأمور طراحی مجسمه کرد و این خود بارتولدی بود که مکانی را برای قرار دادن آن انتخاب کرد. در آن زمان این مکان  جزیره بدلو نامیده می شد، اما در سال۱۹۵۶به جزیره آزادی تغییر نام داد.

اینکه چهره زن الهام بخش مجسمه آزادی آمریکا چه کسی بوده ؟نکته جالبی است. البته در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که ایده مجسمه آزادی از کجا می آید؟ ایده این هدیه از سیاستمدار فرانسوی ادواردو لابویال گرفته شد که مجسمه ساز فردریک آگوست بارتولدی را مأمور طراحی مجسمه کرد و این خود بارتولدی بود که مکانی را برای قرار دادن آن انتخاب کرد. در آن زمان این مکان  جزیره بدلو نامیده می شد، اما در سال۱۹۵۶به جزیره آزادی تغییر نام داد.

چهره مجسمه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چندین نظریه در مورد مدلی که چهره مجسمه را الهام گرفته است وجود دارد، از مادر خود بارتولدی گرفته تا زنی فرانسوی به نام ایزابلا اوژنی بویر. زندگی ایزابلا بویر مانند یک رمان هیجان‌انگیز است. او در پاریس به دنیا آمد،

 دختر یک شیرینی‌پز آفریقایی و مادری انگلیسی. ایزابلا زیبایی خاصی داشت و در ۲۲ سالگی با آیزاک سینگر، مولتی میلیونر مخترع چرخ خیاطی ازدواج کرد. که ۳۰ سال از او بزرکتر بود و ایزابلا  نام خانوادگی او را نیز دارد. این عروسی در سال ۱۸۶۳ برگزار شد.سینگردر سن ۶۶ سالگی درگذشت و ۱۴ میلیون دلار ارث برای همسرش گذاشت که این روزها معادل حدود ۴۰۰ میلیون دلار است.

ایزابلا و سینگر به تناوب در فرانسه، انگلستان و ایالات متحده زندگی می کردند، اما پس از مرگ همسرش تصمیم گرفت که شش فرزندش را به زادگاهش فرانسه ببرد.

پس از مرگ سینگر، ایزابلاثروتمندترین زن کشور شد. تعجب‌آور نیست که او به عنوان مدل برای مجسمه‌ی آزادی انتخاب شد، زیرا او تجسم رویای آمریکایی بود.

 اوپس از بیوه شدن،به سراسر جهان سفر کرد و با ویولونیست هلندی، ویکتور روبستت ازدواج کرد و کنتس شد.

در نتیجه او به یک شخصیت برجسته در آمریکا و اروپا تبدیل شد و در نهایت نیز  یک رویداد جهانی با مجسمه‌ساز فرانسوی، فردریک بارتولدی ملاقات کرد.

مچسمه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 بارتولدی که تحت تأثیر زیبایی و تاریخچه‌ی او قرار گرفته بود، از چهره‌ی او به عنوان مدل برای مجسمه‌ی آزادی استفاده کرد. ایزابلا برای بار سوم ازدواج کرد و در سال ۱۹۰۴ در پاریس در سن ۶۲ سالگی درگذشت،  

مجسمه آزادی هدیه ای از طرف دولت فرانسه برای جشن صدمین سالگرد استقلال آمریکا در سال ۱۸۷۶ بود، اگرچه ۱۰ سال بعد برپا شد. این مجسمه در جزیره آزادی قرار دارد و از پایه آن ۹۳ متر ارتفاع دارد و ۲۲۵ تن مس، طلا، فولاد و آهن وزن دارد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *