“آژنگ نیوز”:بازی با دلفین تنها در کرواسی ممنوع شد.مقامات نسبت به بازی با دلفین وحشی دوست در این جزیره کرواسی هشدار دادند کارشناسان فکر می کنند چیزی عجیب در مورد این پستاندار دریایی بازیگوش در نزدیکی کرک وجود دارد موسسه دنیای آبی، یک سازمان غیردولتی کرواسی که در مورد حفاظت از حیوانات بزرگ در دریای آدریاتیک کار می کند، به شناگران هشدار داده است که از تعامل با یک دلفین انفرادی که به طور مرتب در بنادر و سواحل جزیره کرک دیده می شود، خودداری کنند.

کارشناسان محیط زیست اطلاعاتی را در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود منتشر کرده اند که توضیح می دهد چرا بازی با دلفین های وحشی یک شرط خطرناک برای انسان ها و حیوانات است. گزارش شده است که دلفین تنها که برای دومین سال متوالی در منطقه خلیج کوارنر در شمال کرواسی مشاهده شده است به مردم اجازه می دهد به آن نزدیک شوند و او را نوازش کنند. به گفته موسسه دنیای آبی، با این حال، تنها بودن این حیوان دریایی چیزی است که کل ماجرا را عجیب و تا حدودی مشکوک می کند.

دلفین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دلفین ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند که تمایل دارند در کنار هم در غلاف زندگی کنند. دلایل جدا شدن حیوان از گروه خود معمولاً مواردی مانند بیماری یا جراحت حیوان است. به گفته کارشناسان، با این حال، دلفین مورد نظر سالم به نظر می رسد، که کل ماجرا را بسیار عجیب می کند. خطرات تعامل دلفین و انسان به گفته موسسه دنیای آبی، با وجود فیلم هایی که این تماس ها را سرگرم کننده و بی ضرر نشان می دهند، تعدادی از خطرات بالقوه مرتبط با تعامل بین دلفین های وحشی و انسان ها وجود دارد.ابتدا خطر بالقوه آسیب رساندن به دلفین وجود دارد، زیرا اگر افراد بیش از حد با آن راحت شوند، می توانند به آن آسیب برسانند. شناگران می‌توانند شروع به کشیدن باله‌های دلفین کنند، سعی کنند آن را مهار کنند تا سوار آن شوند یا غذایی که به خوردن آن عادت ندارد به حیوان عرضه کنند. همه اینها به منزله آزار و اذیت یک گونه حفاظت شده است. علاوه بر این، خطری برای انسان نیز وجود دارد. در هشدار این سازمان آمده است: «دلفین‌ها می‌توانند بسیاری از بیماری‌های جدی و دشوار را به انسان منتقل کنند. از جمله، دلفین ها می توانند انسان را به سل و لپتوسپیروز مبتلا کنند. به همین ترتیب، انسان ها نیز می توانند دلفین ها را آلوده کنند. همه اینها به این معنی است که بهترین کار این است که دلفین بازیگوش را از دور تحسین کنید و اگر می خواهند خاطره ای خوبداشته باشند فقط از آن عکس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *