“آژنگ نیوز”:کتاب بندگان خدا: آگوستین و دیگر رومیان در مورد دین و سیاست، منتشر شد.نویسنده: تونی علیمی.علیمی نگاهی دقیق و همه جانبه به نقش محوری برده داری در اندیشه دینی، اخلاقی و سیاسی آگوستین در این کتاب دارد.

جلد گالینگور قیمت: ۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰ پوند منتشر شده (ایالات متحده): ۶ اوت ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۱ اکتبر ۲۰۲۴ تعداد صفحات:۳۲۸

برده - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

آگوستین(سنت اگوستین یکی از چهره های برجسته مسیحی) بر این باور بود که برده داری مجاز است، اما برای درک چرایی این امر، باید او را در زمینه فکری روم باستانی متأخر او قرار دهیم. بندگان خدا: آگوستین ارزیابی مجدد عمده ای از این شخصیت تاریخی در سنت مذهبی و سیاسی غرب ارائه می دهد و پیوندهای نزدیک بین درک آگوستین از برده داری و اندیشه گسترده تر او را ردیابی می کند. آگوستین اغلب از دریچه فلسفه یونان و الهیات نویسندگان مسیحی مانند پولس و آمبروز خوانده می شود، با این حال بدهی او به اندیشه رومی به ندرت مورد توجه قرار گرفته است.

تونی علیمی به ما یادآوری می کند که نویسنده کتاب اعترافات و شهر خدا نیز یک شهروند رومی بود و استدلال می کند که برخی از متفکرانی که به طور قابل توجهی رشد فکری او را شکل دادند رومی هایی مانند سیسرو، سنکا، لاکتانتیوس و وارو بودند – رومی هایی که کارهای زیادی داشتند. در مورد برده داری و رابطه آن با زندگی مدنی نکات متعددی میگوید. علیمی نشان می‌دهد که آگوستین، شاگرد مشتاق و تأثیرگذار این شخصیت‌ها، چگونه به بردگی و بردگی به خدا مربوط می‌شود و همدستی آگوستینیسم را در گرفتاری طولانی مسیحیت با برده‌داری روشن می‌سازد. بندگان خدا: آگوستین که یک اثر روشنگر پژوهشی است، نشان می‌دهد که چگونه برده‌داری جزء لاینفک دیدگاه‌های آگوستین در مورد قانون، مسئولیت‌پذیری و شهروندی بوده است، و زمینه جدیدی را در مورد موضوع برده‌داری در اندیشه سیاسی متاخر باستان و قرون وسطی ایجاد می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *