“آژنگ نیوز”:«هرم ماه» یک تقویم باستانی است.در سی مایلی شمال شرقی مکزیکوسیتی، در شهر باستانی بین‌آمریکایی تئوتیواکان، بنای عظیمی به نام «هرم ماه» وجود دارد. اخیراً تیمی از ستاره شناسان باستانی عنوان کردند که دو روز در سال: در انقلاب تابستانی و زمستانی، اتفاق جالبی در این مکان رخ می دهد. در انقلاب تابستانی، خورشید بر فراز آتشفشان Xihuingo طلوع می کند، که با راس شمال شرقی هرم همسو می شود. و در طول انقلاب زمستانی، خورشید در جنوب غربی ترین نقطه بنای تاریخی، پشت قله موک ته زوما و تپه چیکو نائوتالا در نزدیکی آن غروب می کند. محققان مشاهدات خود را که از یک سری اندازه گیری که شامل پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین بود، در بیانیه ای منتشر کردند.

هرم ماه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شهر باستانی تئوتیواکان که در اوایل سال ۴۰۰ قبل از میلاد مستقر شد، به مرکز اقتصادی و مذهبی مکزیک در دوران پیش از آزتک تبدیل شد. این خیابان دارای یک خیابان مرکزی وسیع به نام «خیابان مردگان» یا «گذرگاه مردگان» بود و ضلع شمالی این مسیر به هرم ماه ختم می‌شد و مستقیماً با پله‌های اصلی بنای تاریخی همسو می‌شد. آرون گونزالس بنیتز، یکی از اعضای این تحقیق، میگوید:«به لطف طراحی استادانه این گذرگاه است که وقتی در امتداد [خیابان مردگان] قدم می‌زنید، دید ناظر توسط چشم‌انداز معماری به سمت هرم ماه هدایت می‌شود. آریستوس جورجیو به نیوزویک می گوید هم خیابان مردگان و هم هرم ماه بین سال‌های ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلاد مسیح ساخته شده‌اند. به دلیل چیدمان تئوتیواکان، جهت‌گیری نجومی پیشنهادی هرم می‌تواند پیامدهایی برای هم‌ترازی کل شهر داشته باشد. شهر تئوتیواکان در میان شهرهای دیگر به دلیل طراحی شبکه ای باشکوه خود متمایز است و اگر جهت گیری های خورشیدی هرم ماه جهت شهر را تعیین می کرد، سایر بناهای تاریخی که موازی با این ساختمان بزرگ هستند دنبال و تکرار آن خواهند بود. گونزالس بنیتز می گوید. بر اساس مستندی کوتاه درباره این تحقیق، بقایای باستان‌شناسی نشان می‌دهد که مردم تئوتیواکان ممکن است هم در آتشفشان Xihuingo و چیکو نائوتالا هیل رابه‌عنوان رصدخانه‌های نجومی رفت و آمد داشته‌اند، که باعث می‌شود هم‌ترازی خورشید در طول انقلاب‌ها برای تیم جذاب‌تر شود. نیوزویک می نویسد: برای مردم باستان میان-آمریکایی، خورشید – به ویژه انقلاب ها و اعتدال های آن – در درک آنها از جهان بنیادی بود. در واقع، تحقیقات قبلی بر روی هم‌ترازی‌های نجومی بزرگ‌ترین سازه تئوتیواکان، هرم خورشید (که بین سال‌های ۱۰۰ تا ۳۵۰ بعد از میلاد نیز ساخته شد) متمرکز بود. نتیجه گیری این تیم یک تناقض ظاهری را برجسته می کند – اینکه انقلاب ها با هرم ماه در مقابل هرم خورشید همسو هستند. با این حال، این با این واقعیت توضیح داده می شود که مردم تئوتیواکان از این نام ها استفاده نمی کردند – آنها توسط مردم مکزیک، که امپراتوری آزتک را قرن ها بعد تأسیس کردند، به این بناها اختصاص دادند. محققان هنوز نمی دانند نام اصلی این اهرام چه بوده است. هرم خورشید ممکن است در واقع پیوندهای معماری با ماه داشته باشد—محققان مشاهده کردند که رئوس شمال شرقی و جنوب غربی آن با سکون ماه یا «تنگری ها» همسو هستند، زمانی که ماه در طول یک ماه قمری به شمالی ترین یا جنوبی ترین نقطه خود می رسد.

هرم ماه ۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگر تایید شود، این اولین باری نخواهد بود که یک تمدن باستانی ساختارهای خود را با لونیستیک‌ها هماهنگ می‌کند – اخیراً، محققان پیشنهاد کرده‌اند که استون هنج ممکن است ارتباطی با توقف‌های اصلی ماه داشته باشد. با این حال، همه کارشناسان با این پیشنهاد موافق نیستند. ایوان اسپرایچ، رئیس مؤسسه مطالعات انسان‌شناسی و فضایی در آکادمی علوم و هنر اسلوونی، اشاره می‌کند که ساختار هرم ماه در طول ساخت آن تغییر کرده است و در ابتدا جهت‌گیری متفاوتی با ساختار فعلی داشته است. . او می افزاید که این طرح نجومی شهر را مورد تردید قرار می دهد. با این حال، محققان در بیانیه خود می گویند که هرم ماه مدرکی است که مردم تئوتیواکان دانش عمیقی از مکانیک آسمان داشتند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *