“آژنگ نیوز”:کریستف کلمب اولین سفر ماوراء اقیانوس اطلس خود را آغاز کرد.کریستف کلمب در چنین روزی در سال ۱۴۹۲میلادی به امید یافتن مسیری به سمت غرب به سمت هندوستان، اولین سفر ماوراء اقیانوس اطلس را آغاز کرد و با سه کشتی کوچک – نینا، پینتا و سانتا ماریا از پالوس اسپانیا حرکت کرد.

کلمب در سال ۱۴۵۱ در جنوا، ایتالیا به دنیا آمد. اطلاعات کمی از اوایل زندگی او وجود دارد، اما او به عنوان یک دریانورد و سپس یک کارآفرین دریایی کار کرد. او در مورد امکان پیشروی یک مسیر دریایی غربی به کاتای (چین)، هند و جزایر طلا و ادویه آسیا کنجکاوشد. در آن زمان، اروپایی‌ها هیچ مسیر دریایی مستقیمی به جنوب آسیا نمی‌شناختند و مسیر مصر و دریای سرخ، مانند بسیاری از راه‌های زمینی، توسط امپراتوری عثمانی به روی اروپایی‌ها بسته شده بود.

کلمب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برخلاف افسانه های رایج، اروپاییان تحصیل کرده دوران کلمب معتقد بودند که جهان گرد است، همانطور که سنت ایزیدور در قرن هفتم استدلال کرد. با این حال، کلمب و بسیاری دیگر، اندازه جهان را دست کم گرفتند و محاسبه کردند که آسیای شرقی باید تقریباً در جایی که آمریکای شمالی روی کره زمین قرار دارد قرار داشته باشد (آنها هنوز نمی دانستند که اقیانوس آرام وجود دارد). او فکر می‌کرد که تنها اقیانوس اطلس بین اروپا و ثروت‌های هند شرقی قرار داشت، کلمب با جان دوم پادشاه پرتغال ملاقات کرد و سعی کرد او را متقاعد کند که از «تشکیلات هند» حمایت کند. او رد شد و به اسپانیا رفت و در آنجا نیز حداقل دو بار توسط پادشاه فردیناند و ملکه ایزابلا رد شد. با این حال، پس از فتح پادشاهی مورها گرانادا توسط اسپانیایی ها در ژانویه ۱۴۹۲، پادشاهان اسپانیایی که با پیروزی همراه بودند، موافقت کردند که از سفر او حمایت کنند.

در نهایت کشتی کلمب به خشکی، احتمالاً جزیره واتلینگ در باهاما رسید. در اواخر همان ماه، کلمب کوبا را دید، که فکر می‌کرد سرزمین اصلی چین است، و در دسامبر اکسپدیشن در هیسپانیولا، که کلمب فکر می‌کرد ممکن است ژاپن باشد، فرود آمد. او با ۳۹ نفر از افرادش یک مستعمره کوچک در آنجا تأسیس کرد. کاوشگر در مارس ۱۴۹۳ با طلا، ادویه جات و اسیران «بومی» به اسپانیا بازگشت و در دربار اسپانیا با بالاترین افتخارات مورد استقبال قرار گرفت. او اولین اروپایی بود که از زمانی که وایکینگ ها در قرن دهم مستعمره هایی را در گرینلند و نیوفاندلند ایجاد کردند، قاره آمریکا را کاوش کرد. کلمب در طول زندگی خود در مجموع چهار سفر به «دنیای جدید» را رهبری کرد، و جزایر مختلف کارائیب، خلیج مکزیک و سرزمین‌های اصلی آمریکای جنوبی و مرکزی را کاوش کرد، اما او هرگز به هدف اصلی خود – یک مسیر اقیانوسی غربی به مقصد نرسید.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *