“آژنگ نیوز”:استفاده ازروبات درقبرستانهای آلمان برای انجام کار آبیاری رواج می یابد؟روبات روی چرخ قبرهای قبرستان رگنسبورگ آلمان را آب می دهد. در حال حاضر این روبوت دنده عقب ندارد، اما سازندگان آن قول داده اند که این قابلیت را اضافه کنند.

شهر رگنسبورگ (آلمان) برای نگهداری یکی از گورستان های خود به یک شرکت باغبانی متکی است و آن شرکت برای تازه نگه داشتن قبرها به یک ربات خودکار چرخ دار برای انجام وظایف آبیاری متکی است. آندرس ویس، مالک شرکت باغبانی، به BR.de شکایت کرد که یافتن افرادی برای آبیاری قبرستان در شب یا در ساعات اولیه صبح کار سختی است، به همین دلیل است که او از کمک خودران ساخته شده سپاسگزار است.

نام محصول این ربات به طور رسمی به عنوان “Rainos” شناخته می شود،این روبوت ۲۰۰ لیتر آب در مخزن خود نگه می دارد. مجهز به لوله ها و نازل هایی است که آب را روی قبرها می پاشند. هنگامی که تخلیه می شود، به طور خودکار برای پر کردن مجدد به ایستگاه باز می گردد.

روبوت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ربات کار خود را در شب انجام می دهد زیرا این زمانی است که میزان تبخیر کمترین میزان است تا اطمینان حاصل شود که خاک برای طولانی ترین مدت هیدراته می ماند. به این ترتیب باعث ایجاد مزاحمت برای عزادارانی که در طول روز به زیارت قبور عزیزان می‌روند، نمی‌شود. همچنین ربات ها حسگرهای لیزری روی ربات چرخدار ایمنی را تضمین می کنند. آنها موانع را تشخیص می دهند و به ربات کمک می کنند تا خود را جهت دهی کند. “گیسبرت” اسکن ها را با یک نقشه ذخیره شده از گورستان مقایسه می کند و بنابراین تشخیص می دهد که در حال حاضر کجا در حال سفر است.

شرکت باغبانی باید ۸۰۰ قبر را نگهداری کند، با این حال، ربات فقط می تواند ۲۰۰ قبر را آب دهد، زیرا کوچه های بین بقیه قبرها بسیار باریک است و “گیسبرت” نمی تواند بچرخد. با این حال، وعده این است که این ربات به زودی به یک دنده معکوس مجهز می شود تا مانور بیشتری داشته باشد. برای بنیانگذار Innok Robotics، Alwin Heerklotz، محصولاتی مانند ربات آبیاری راه حل های ایده آلی برای موقعیت های کاری مختلف هستند، با این حال، برای او بوروکراسی هنوز به سرعت پیشرفت فناوری نرسیده است. ربات هایی مانند “گیسبرت” باید به صورت جداگانه برای عملیات توسط مقامات محلی گورستان مجوز بگیرند، و مسئله این است که این مجوزها باید توسط افرادی که متخصص رباتیک نیستند صادر شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *