“آژنگ نیوز”:چرا نخست وزیر هلند قلعه تاریخی بیننهوف را ترک نمیکند؟در ابتدا باید اشاره کرد که شهردار لاهه نخست‌وزیر هلند را در صورت تخلیه نکردن قلعه جریمه می‌کند .دیک شوف، نخست وزیر جدید هلند، اگر اصرار به اشغال دفتر سنتی داشته باشد، ممکن است به زودی مجبور شود هفته ای ۱۰۰هزار یورو دریافت بپردازد.

دیک شوف، نخست وزیر جدید هلند، اگر اصرار بر تصرف دفتر سنتی پست خود – به اصطلاح برج تورنتجه – دارد، ممکن است به زودی مجبور شود هفته ای ۱۰۰هزار یورو پرداخت کند. دلیل آن این است که تورنتجه بخشی از مجتمع دولتی بیننهوف (در لاهه) است، که در حال حاضر در حال بازسازی اساسی است که قرار است تا سال ۲۰۲۸ ادامه یابد. با این حال، اصرار نخست وزیر بر کار در دفتر سنتی، ایجاد یک مانعی بر سر راه آن نوسازی است، بدون ذکر این واقعیت که خطر آتش سوزی در مجتمع به طور تصاعدی افزایش یافته است، بنابراین این موضوع ایمنی نیز مطرح است. بیننهوف یک مجموعه قلعه بزرگ گوتیک است که از کنت های هلند به ارث رسیده است. بیش از ۴۰۰ سال با برخی وقفه ها به عنوان مقر دولت هلند خدمت کرده است. این دو اتاق قوه مقننه کشور و دفتر نخست وزیری با برخی از وزارتخانه های اصلی را در خود جای داده است. پارلمان و سنا در سال ۲۰۲۱ کار خود را تغییر دادند، با این حال، کابینه پاهای خود را به تعویق انداخته است.

بیننهوف - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امید بود که تغییر اخیر دولت ها این امر را تسریع کند، اما ظاهراً نخست وزیر دیک شوف عجله ندارد. چرا نخست وزیر وارد عمل نشده است؟ دلیل اینکه نخست وزیر برای انتقال دفتر خود عجله نمی کند (او قرار است به ساختمانی به نام Catshuis – Cats House نقل مکان کند) این است که پیچیدگی های امنیت سایبری زیادی در ارتباط با یک اداره دولتی وجود دارد. کار دولتی شامل بسیاری از اسرار دولتی است و به همین دلیل است که دفاتر به گونه ای مجهز شده اند که این نوع امنیت را تقویت می کند.

یان ون زانن، شهردار لاهه اذعان کرد که خطر دیجیتالی واقعی است. به گزارش NL Times، او گفت: «اما ایمنی فیزیکی افراد در مجتمع بیننهوف و اطراف آن همیشه در اولویت است. شهردار پایتخت هلند نمی‌خواهد چنین خطری روی آگاهی خود داشته باشد، به همین دلیل است که به نخست‌وزیر چهار هفته فرصت داد تا دفاتر خود را تخلیه کند وگرنه با جریمه سنگین هفتگی مواجه خواهد شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *