“آژنگ نیوز”:گزارشی ازنکاتی از بخش دیده نشده مراسم افتتاحیه المپیک پاریس۲۰۲۴ ارایه می شود.پس از مراسم افتتاحیه روز جمعه، که تماشاگران را با موسیقی، اجراها، رژه قایق‌های تاریخی، مشعل بصری خیره‌کننده در یک بالون هوای گرم و حتی آواز خواندن سلین دیون در برج ایفل، تماشاگران را خیره کرد.صدها ورزشکار در روزهای آینده برای کسب طلا رقابت خواهند کرد.

افتتاحیه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با چنین مراسم افتتاحیه جاه طلبانه، واکنش های زیادی در رسانه های اجتماعی از سوی ورزشکاران و دیگران وجود داشت.

این اولین مراسم افتتاحیه بازی های تابستانی بود که در استادیوم برگزار نشد. در عوض، ورزشکاران در امتداد رودخانه سن بر روی قایق سوار شدند، که به تماشاگران بسیار بیشتری اجازه می داد تا از آنجایی که رودخانه از مرکز شهر می گذرد، شرکت کنند.

افتتاحیه ۸ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رژه قایق با یونان و پرچمدار جیانیس آنتتوکومپو آغاز شد. یونان همیشه رژه ورزشکاران را در مراسم افتتاحیه به عنوان زادگاه بازی های المپیک آغاز می کند، و این تنها به این دلیل که مراسم در کنار رودخانه بود به جای اینکه داخل یک استادیوم برگزار شود، نیز تغییر نمی کرد.

دود رنگارنگ قرمز، سفید و آبی که با پرچم فرانسه مطابقت داشت از روی یکی از پل ها به اهتزاز درآمد، اجراکنندگان در کنار رودخانه می رقصیدند و لیدی گاگا در یکی از پلکان های بیرونی شهر آواز می خواند و پیانو می نواخت، در حالی که مشعل به سفری می رفت نمایی از زین الدین زیدان که از ساختمانی به ساختمان دیگر میرفت نشان داده شد.

افتتاحیه۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همه اینها زمانی اتفاق افتاد که قایق ها – که بسیاری از آنها بسته به اندازه هیئت ها چندین کشور را حمل می کردند – به حرکت خود در رودخانه ادامه دادند. رژه قایق‌ها با عبور قایق ورزشکاران فرانسوی در حالی که ملت بومی آن را جشن گرفتند در پس زمینه برج ایفل میدرخشید به پایان رسید. با این حال، این نما کاملا پایان مراسم نبود، زیرا نمایش اسبی حامل پرچم المپیک در امتداد رود سن در حال تاخت به نمایش درآمد. از آنجا، پرچم قبل از اجرای سرود المپیک به میدان تروکادرو منتقل شد.

خرچه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همه چیز به سمت روشنایی به یاد ماندنی این مراسم ساخته شده است. زیدان مشعل را به رافائل نادال داد و او آن را گرفت و به اسطوره‌های المپیک، سرنا ویلیامز، کارل لوئیس و نادیا کومانسی با قایق پیوست که در مسیر رودخانه در جهت معکوس رژه قایق‌های ورزشکار حرکت می‌کرد. از آنجا، ورزشکاران فرانسوی از جمله آملی مورسمو و تونی پارکر مشعل را در شهر حرکت دادند و از لوور گذشتند تا مشعل را در بالون هوای گرم روشن کنند تا مراسم در زیر برج ایفل به نتیجه ای چشمگیر برسد.

…و چند نکته دیگر:

دیگ شناور المپیک نه تنها دیدنی است، بلکه دوستدار محیط زیست نیز هست. برگزارکنندگان پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه ای اعلام کردند که شعله آن ۱۰۰ درصد برقی از آب و نور است و سوخت ندارد.

افتتاحیه۶ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از تاختن یک اسب فلزی پر زرق و برق بر روی رود سن، زنی با زره نقره ای سوار بر اسبی واقعی در حالی که پرچم رسمی المپیک (که به صورت وارونه برافراشته شد) را حمل می کرد. زن سواره کی بود؟ نام او فلوریان ایسرت، افسر درجه دار ژاندارمری است. او قرار بود “نماینده روح المپیک و سکوانا” الهه رودخانه سن باشد.

دافنه بورکی، مدیر طراحی و لباس مراسم پاریس ۲۰۲۴، در سخنانی در تلویزیون فرانسه، از حضور پرشور دیون و لیدی گاگا صحبت کرد. بورکی گفت: «وقتی یک سال پیش با سلین دیون تماس گرفتیم، او بلافاصله گفت بله. لیدی گاگا هم همینطور. او دو ماه برای این کار تمرین کرد.»

افتتاحیه۵ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روز شنبه، اولین روز کامل مسابقات المپیک، مدال های طلای زیادی برای رقابت بیشتر عرضه شده است. در تمام طول روز شنا و تنیس وجود دارد. و چندین ستاره از جمله قهرمان تنیس اوپن ایالات متحده، کوکو گاوف، پدیده NBA، ویکتور ویمبانیاما و جیانیس آنتتوکومپو از یونان، در صحنه حضور خواهند داشت.

افتتاحیه ۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *