“آژنگ نیوز”:دستاوردهای جام ملتهای اروپا ۲۰۲۴ بیش از قهرمانی هر تیمی برای این قاره اهمیت داشته است.با در نظر گرفتن رویدادهای جانبی در این گرد همایی فوتبالی ،به روشنی مشخص شد که فوتبال دیگر صرفا یک ورزش نیست بلکه صنعتی است که میتواند به جریان گرفتن مستمر و مداوم زندگی، اقتصاد، شور و شوق در اجتماع و تقویت بنیانهای فرهنگی ؛تاثیر بگذارد.در این گزارش به گوشه هایی از این دستاوردها اشاره می شود:

یورو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برای چهار هفته دروازه براندنبورگ محل برگزاری یکی ازبزرگترین گردهمایی های فوتبال جهان بود. منطقه مختص هواداران به اندازه ۱۰ زمین فوتبال بود و پذیرای حدود ۵۰۰۰۰ مهمان در روز بود. در روزهای بازی، قریب به ۱۳۰هزارتماشاگر در ورزشگاهها حضور می یافتند. در مجموع، برلین پذیرای حدود ۲.۵ میلیون هوادار فوتبال از سراسر جهان در طول مسابقات بود. همچنین از کل بازدیدکنندگان ۱.۹میلیون بازدیدکننده خارجی از حدود ۱۲۰ کشور جهان به برلین رفتند.کل برلین از این قهرمانی سود برد به گونه ای که این رویداد ،برای پایتخت زمینه رشد اقتصادی عظیمی حاصل از یورو ۲۰۲۴ را فراهم کرده است.بسیاری از بازدیدکنندگان نه تنها برای فوتبال به شهر آمدند، بلکه از این سفر برای گشت و گذار خرید یا بهره گیری از یک برنامه فرهنگی نیز استفاده کردند.

برلین۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

منطقه هواداران در مقابل دروازه براندنبورگ یک نقطه برجسته شهر بود. برلین به جای فرش قرمز، چمن سبز را برای هواداران فوتبال، برلینی‌ها و مهمانان پهن کرده بود و خیابان ۱۷. Juni را به یک زمین بازی، یک پارک و منطقه هواداران را به یک مکان ملاقات با یکدیگر تبدیل کرده بود. برای چهار هفته، نقطه عطف این کلان شهر تبدیل به بزرگترین میزبان فوتبال جهان شد. فوتبال در اینجا روی صفحه‌های نمایش پخش می‌شد.همه مسابقات آلمان و همه مسابقاتی که در برلین برگزار می‌شوند. مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال نشان داده شد. در زمان غیر از آن نیزکنسرت و سینمای تابستانی،برای مردم فعال بود.

دستاوردهای فوتبالی هم در این جام بسیار مهم بودند:درس اول اینکه موفقیت در فوتبال به کار تیمی عالی، ارتباط و همکاری متکی است. هر یک از اعضای تیم فوتبال باید بازی کند و به سمت یک هدف حرکت کند.

برلین۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تیم های فوتبال موفق تر به طور مستمر عملکرد خود را ارزیابی کرده و نقاط ضعف و قوت خود را مشخص می کردند. آن‌ها از تجزیه و تحلیل ویدیویی و داده‌های تطبیق (مانند ارقام مالکیت و دقت پاس) استفاده می‌کردند تا مناطقی که در آن به خوبی کار می‌کردند و مناطقی که باید بهبود بخشند یابند را طول یورو و حتی در زمانهای بازی شناسایی میکردند.

موفق ترین تیم ها آنهایی بودند که برنامه های بازی خود را در زمان واقعی در پاسخ به تاکتیک های حریف و پیشرفت در بازی تغییر می دادند. بهترین تیم ها می دانستند که چگونه در صورت نیاز انعطاف پذیر و سازگار باشند.

در یورو شاهد بازیکنان مدرن بودیم که کادر فنی برای پیشرفت توانایی های آنها و سازگاری با تاکتیک های جدید؛ تمرینات مداومی را بر اساس داده های تکنولوژیک طراحی می کردند. بدین ترتیب کادر فنی میدیدند که بازی و بازیکنان چگونه تکامل یافته اند.

فن آوری مدرن (مانند ردیاب های VAR تکنولژی داخل توپ و GPS) برای نظارت بر عملکردبازیکنان داوران ، پیشگیری از آسیب دیدگی و فراهم اوردن شرایط تصمیم گیری تاکتیکی برای مربیان یک عمل رایج در یوروبود. باید بدانیم که این مفاهیم زمانی که این مسابقات فوتبال برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ شروع شد،شبیه به داستانهای علمی تخیلی بودند.

نکات دیگر عبارت بودند از:برنامه ریزی برای تحمل فشار بالای مسابقات(تعداد زیادی از مسابقات به پنالتی رسید و یا موضوع گل به خودی ها) رشد و پیشرفت ارتباط بازیکنان با هواداران و موارد متعدد دیگر.

یامال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در مجموع در مسابقات یورو تیم هایی از سراسر اروپا گرد هم می آمدند. هر یک از این تیم‌ها و حامیان آن‌ها، طیف وسیعی از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و پیشینه‌ها را به ارمغان می‌آوردند که به فضای تعاملی بازی‌ها می‌افزود.

طرفداران می توانستند در طول مسابقات شهرهای مختلف را در سراسر آلمان تجربه کنند.همچنین با آداب و رسوم، سنت ها و مهمان نوازی محلی مواجه شوند. این تجربیات به از بین بردن موانع فرهنگی و ارتقای وحدت بین کشورهای اروپایی کمک می کند.

در نهایت از دستاوردهای دیگر این بودکه، بالاخره با قهرمانی اسپانیا در این مسابقات، بالاخره حق به حق دار رسید و بهترین تیم جام ؛قهرمان این مسابقات شد.

نکته برجسته آخر اینکه یورو ما را تشویق می کرد که به میلیون ها نفری فکر کنیم که روزانه آنها را نمی بینیم و از همه مهمتر در گیر مسابقات شویم و به چیزهایی که نباید فکر کنیم ،فکر نمیکردیم!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *