آژنگ نیوز”: شهر وین قابل زندگی ترین شهر جهان است .این برای سومین بار است که وین این رتبه  را به دست می آورد.سه رتبه برتر EIU منحصراً در خصوص شهرهای اروپایی تشکیل شده و برای سومین بار ، وین پایتخت اتریش بر اساس شاخص سالانه زیست پذیری جهانی که توسط واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) تهیه شده است، به عنوان بهترین شهر برای زندگی در صدر قرار گرفت.

این رتبه‌بندی معتبر هفته گذشته منتشر شد و نشان داد که وقتی نوبت به انتخاب مکانی برای زندگی می‌رسد که همه عوامل بهینه برای یک زندگی خوب، سالم و سازنده را ترکیب می‌کند، بهتر است به شهرهای صدر این رتبه توجه شود..پس از وین، کپنهاگ (دانمارک) و زوریخ (سوئیس) برای تکمیل سکوی مدال، به اصطلاح،در رتبه های قرار دارند. یکی دیگر از شهرهای سوئیس – ژنو – نیز در بین ۱۰ شهر برتر بوده  و در رده ششم قرار گرفت.

وین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

معیارهای تعیین امتیاز چیست؟ مایکل لودویگ، شهردار شهر وین، در رابطه با رتبه برتر وین، چنین گفت: «ما مفتخریم که دستاوردهای ما بار دیگر در سطح بین المللی شناخته شده و مورد تجلیل قرار گرفته است. تصادفی نیست که وین بار دیگر در صدر این رتبه بندی جهانی قرار دارد. به لطف جمعیت سخت کوش وین، این نتیجه عالی تصادفی نیست. این یک جایزه برای همه مردم وین است.» اتفاقاً وین در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹نیز این عنوان را به دست آورد. اما هنوز چه چیزی یک شهر را قابل زندگی تر می کند و EIU چه چیزی را در این زمینه مهم می داند؟ این شاخص قابلیت زندگی ۱۷۳ شهر را در پنج دسته کلیدی، از جمله ثبات، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت رتبه بندی می کند. نظرسنجی امسال شاهد افزایش میانگین نمرات بود که ناشی از پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی و آموزش در کشورهای در حال توسعه بود، اگرچه این امر تا حد زیادی با کاهش امتیازات برای چندین شهر سطح بالا جبران شده است. در واقع، اروپای غربی علیرغم اینکه بهترین منطقه برای زندگی در آن است، به دلیل کاهش ثبات در میان موارد فزاینده اعتراضات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، در مجموع کمی رتبه های شهرهایش کاهش یافته است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *