“آژنگ نیوز”:سلبریتی و چهره مشهور سینمایی دهه ۳۰ خورشیدی حسین دانشور نام داشت. او با فیلم سینمایی شزمسار که در سال ۱۳۲۹ خورشیدی ساخته شد وارد سینما شد. اما با حضورش در فیلم سینمایی مستی عشق که در سال ۱۳۳۰ خورشیدی بازی کرد شهرتش به اوج رسید.او در فیلم شرمسار درنقشی پیرتر از سن اش ظاهر شد اما در مستی عشق جوان اول فیلم بود.

فیلم مستی عشق در شهریورماه ۱۳۳۰ خورشیدی ساخته شد. این فیلم محصول استودیو پارس فیلم تهران بود.سناریو فیلم را سیامک یاسمی نوشته بود و اسماعیل کوشان ان را کارگردانی می کرد. برای ساخت فیلم فقط دو ماه زمان صرف شده و هزینه ساخت آن هشتصد هزار ریال ومدت زمان فیلم نیز ۱۱۰ دقیقه بود.

دانشور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مناظر خارجی فیلم در اطراف تهران برداشته شده که در آن زمان کلا محیط طبیعی و بکر بود.مناظر داخلی فیلم هم در کارگاههای استودیو پارس فیلم از جمله در خیابان تخت جمشید (طالقانی امروزین برداشته شده بود. دانشور در ده ۳۰ یک چهره سینمای بود وبین مردم وبویژه زنان ودختران شهرت داشت و آنان هزاران نامه تشویق آمیز برای دانشور می نوشتند.دانشور از این شهرت مطلع بود و به مردم احترام میگذاشت.دانشور بارها اعلام کرده بود که برای مطالعه فن بازیگری می خواهد به کشورهای خارجه برود.اما مانعی که بر سر راه او قرار داشت بنا بر اظهار خودش این بود که دستمزدش را به دلار نمی گیرد!دانشور برای حضور در این فیلم ده هزار ریال دستمزد دریافت کرد.او پس از پایان این فیلم به خارج از کشور رفت.

در این فیلم چهره های زن فیلم عبارت بودند از:دوشیزه سیمین که در استودیوی احیای هنرهای ایران باستان آموزش دیده بود. او از پنج سالگی آموزش رقص دیده بود و بعد وارد عرصه تئاتر شد.بعد با فیلم مستی عشق وارد سینما شد. معصومه خاکیار نیز در این فیلم ایفای دونقش را بر عهده داشت.از بازیگران مرد نیز میتوان به بهرام سیر اشاره کرد که در پانزده سالگی با آواز وارد عرصه هنری شد. در دهه ۳۰ او یکی از خوانندگان مشهور رادیو بود.

فیلم مستی عشق در پاییز سال ۱۳۳۰ در سینماهای تهران به نمایش درآمد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *