“آژنگ نیوز”:خبرمرگ نوام چامسکی دروغ بود.خیلی از رسانه های داخلی به تقلید از مطبوعات خارجی خبر مرگ نوام چامسکی را منتشر کردند.

نوام چامسکی همیشه مردم را تشویق کرده است که رسانه ها را به طور انتقادی زیر سوال ببرند و کتاب های تحسین شده ای در مورد کنترل رسانه ها و تبلیغات نوشته است. سپس چندین رسانه از مرگ این زبان شناس و فعال مشهور در حالی که در واقع هنوز زنده بود خبر دادند. این داستان کنایه آمیز برای افرادی که آنلاین هستند، که در حال گذراندن یک روز میدانی بر سر چرخش اطلاعات نادرست هستند، عبرت آموز است.

چامس۱کی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یکی از دانشگاه‌های برزیلی که با همسر این چپ‌گرای معروف صحبت می‌کرد، گفت: «شرم‌آور و غم‌انگیز است که والریا چامسکی مجبور شد خبر مرگ نوام چامسکی را تکذیب کند.

همسر نوام، والریا چامسکی، به آسوشیتدپرس گفت، چامسکی، ۹۵ ساله، در حالی که پس از سکته مغزی یک سال پیش در حال بهبودی بود، در بیمارستانی در برزیل بستری شده بود. سپس، بیمارستان Benecencia Portuguesa در سائوپائولو در بیانیه‌ای اعلام کرد که چامسکی روز سه‌شنبه برای ادامه درمان خود در خانه مرخص شد.

خانواده چامسکی از سال ۲۰۱۵ در برزیل اقامت داشته اند. نوام چامسکی، که میلیون ها نفر به دلیل انتقاداتش از سیاست خارجی ایالات متحده شناخته می شوند، برای چندین دهه در موسسه فناوری ماساچوست تدریس می کرد. در سال ۲۰۱۷، او به کالج علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه آریزونا در توسان پیوست.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *