“آژنگ نیوز”:شهر واتیکان به یک کشور مستقل تبدیل شد.از طریق معاهده لاتران ،که توسط بنیتو موسولینی برای ایتالیا و توسط پیترو گاسپاری، وزیر امور خارجه کاردینال، برای پاپ امضا ودر چنین روزی در سال ۱۹۲۹ تصویب شد؛ استقلال واتیکان اعلام گردید.

واتیکان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شهر واتیکان با وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار کوچکترین کشور جهان است. این منطقه برای طولانی ترین زمان (به طور دقیق ۲۰۰سال) بخشی از رم بود، اما در سال ۱۹۲۹ استقلال یافت و از آن زمان به عنوان یک سلطنت مطلقه با ریاست پاپ اداره می شد. تقریباً یک هشتم وسعت پارک مرکزی نیویورک را پوشش می دهد.

در زمان جمهوری روم، نام “واتیکان” به ، تپه‌ای کوچک و دشتی در ساحل غربی رودخانه تیبر اشاره داشت. این محله به دلیل نزدیکی آن به شهر اتروسکی Veii و همچنین سیل‌های تیبر که به شهر سرازیر می‌شد، عمدتاً خالی از سکنه بود. پس از قرن اول پس از میلاد، نام واتیکانوس که به منطقه ای از جمله تپه واتیکان، میدان سنت پیتر امروزی و احتمالاً Via della Conciliazione امروزی اشاره دارد، شروع به استفاده از این مکان شد.

واتیکان۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بین سال‌های ۱۴ قبل از میلاد و ۳۳ بعد از میلاد، آگریپینا بزرگ منطقه باتلاقی را تخلیه کرد و باغ‌ها را ساخت. پسرش امپراتور کالیگولا در این باغ یک سیرک برای ارابه سواران ساخت. ابلیسکی که در میدان سنت پیتر قرار دارد توسط کالیگولا از مصر برای تزئین سیرک بکارگرفته شد. کار توسط نرون تکمیل شد و این به سیرک نرو ن معروف شد. این منطقه طبق سنت های باستانی محل شهادت(به تعبیر مسیحیان)بسیاری از مسیحیان از جمله سنت پیتر بوده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *