آژنگ نیوز”: کمیته شانزه لیزه طرحی را برای “مسحور کردن مجدد” این خیابان نمادین ارائه می کند. این سازمان قصد دارد دوباره خیابان قدیمی را برای ساکنان پاریس جذاب کند. شانزلیزه چنان نقطه عطفی در پاریس است که حتی آهنگی نیز به آن اختصاص داده شده است

. با این حال، در سال های اخیر، به تدریج تبدیل به یک تله توریستی شده است که قدرت مغناطیسی اولیه خود را از دست می دهد و به آن کمک کرد بسیاری از ساکنان محلی را به پیاده روها و مشاغل خود بکشاند. به همین دلیل است که کمیته شانزلیزه، سازمانی که این بلوار نمادین را تبلیغ می‌کند، طرحی را رونمایی کرد که پیش‌بینی می‌کند ۲۵۰ میلیون یورو برای «جادو کردن دوباره» خیابان با هدف بازگرداندن شکوه سابق آن تا سال ۲۰۳۰ هزینه شود. این طرح تنها یک روز پس از آن ارائه شد که بخشی از شانزه لیزه به یک فضای پیک نیک غول پیکر تبدیل شد که مورد توجه مردم قرار گرفت. با این حال، مشکل این خیابان در مورد یافتن راه‌های جدید برای جذب گردشگران نیست، بلکه این است که چگونه می‌توان آن را برای خود پاریسی‌ها جذاب‌تر کرد.

شانزه لیزه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آمارهای ارائه شده توسط فرانس ۲۴ نشان می دهد که از تمام بازدیدکنندگان روزانه که از پیاده روهای خیابان عبور می کنند، کمتر از ۵ درصد ساکنان پاریس هستند. در اصل، در طول سال‌ها، شانزلیزه بیشتر به یک مرکز خرید در فضای باز تبدیل شده است که توسط فروشگاه‌های برندهای مد تصرف می‌شود، در حالی که به دلیل ترافیک مداوم در شش خط آن، پر سر و صدا و شلوغ‌تر می‌شود. طبق طرح نوسازی که شامل ۱۵۰ پیشنهاد در ۱۸۰۰ صفحه است که شورای شهر باید بررسی کند، یکی از اقدامات کاهش تعداد خطوط مذکور به ۲ تا به منظوراختصاص بخش بزرگتر خیابان به عابرپیاده‌ است. با کاهش میزان تردد ماشین عرض مسیرهای دوچرخه سواری نیز دو برابر خواهد شد. همچنین هدف این است که با افزایش ۱۲۰ درصدی میزان خاک قابل نفوذ، کاشت ۱۶۰ درخت و ایجاد یک هکتار مراتع و گلزارها، مسیر را با گرمایش جهانی سازگار کنند.این همچنین شامل ایجاد هشت “سالنگاه گیاهی” مجهز به صندلی، برای بهره گیری بیشتر ازسایه در تابستان و یک فواره است. به علاوه، برگزارکنندگان قول داده اند که “زیباترین مسیر دویدن در جهان” در آنجا ایجاد شود. به طور کلی، این طرح متعهد شده است که میانگین دمای خیابان را تا هفت درجه کاهش می دهد و آن را به یک پناهگاه آب و هوا در طول موج گرما تبدیل می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *