“آژنگ نیوز”:اولین پخش زنده ۲۴ ساعته از شبکه CNN در چنین روزی در سال ۱۹۸۰ آغاز شد.این شبکه خبری کابلی متعلق به تد ترنر (CNN) که مقر آن در آتلانتا است، در سال ۱۹۹۱ به دلیل پوشش شبانه روزی خود از جنگ خلیج فارس توجه جهانی را به خود جلب کرد.

CNN زمانی که در ژوئن ۱۹۸۰ راه اندازی شد، قالب اخبار تلویزیون را شکسته بود. این اولین کانال خبری ۲۴ ساعته در جهان بود که در آن زمان در بازار ایالات متحده پخش می شد. تنها پنج سال بعد، سی‌ان‌ان اینترنشنال در دنیایی نامعلوم و هنوز شکاک نسبت به شبکه های خبری راه‌اندازی شد.

سی ان ان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سی‌ان‌ان توسط تد ترنر، مدیر اجرایی برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان بخشی از سیستم پخش ترنر (TBS) او ایجاد شد، ظاهراً به این دلیل که متخصصان صنعت به او گفته بودند که این کار به صورت مستقل نمی‌تواند انجام شود. پس از چهار سال توسعه، سی‌ان‌ان در ۱۹۸۰، با پخش تلویزیونی خبری که توسط تیم زن و شوهر دیو واکر و لوئیس هارت پخش می‌شد، قرارداد امضا کرد.

سی‌ان‌ان که در ابتدا توسط رقبای مرفه‌ترش به‌عنوان «شبکه نودل مرغ» به‌خاطر منابع مالی نسبتاً ناچیزش مورد تمسخر قرار می‌گرفت، تلاش‌های سختی را برای کسب احترام در دنیای پخش متحمل شد. سی‌ان‌ان که در کنار صنعت کابل به بلوغ رسیده و گسترش می‌یابد، با ارائه آنچه که شبکه‌های بزرگ انجام نداده‌اند،مخاطبان خاص خود را حفظ کرده است: پوشش کامل و مستمر همه رویدادهای خبری، اعم از بزرگ و کوچک. شعار آن در طول این دوره این بود: «زندگی کن، با آن بمان و آن را مهم کن». سی‌ان‌ان در تلاش برای جذب مخاطبان خود در سراسر جهان، سیاستی را اتخاذ کرد که در آن کلمات و عبارات استثنایی مانند «خارجی» و «اینجا در خانه» را از برنامه‌های خبری خود ممنوع کرد.

“صدای CNN” توسط بازیگر برجسته جیمز ارل جونز ارائه می شود که صدای ضبط شده او مرتباً “این سی ان ان است” است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *