آژنگ نیوز”:سواحل مارسی به لطف اپلیکیشن ضد آزار و اذیت امن تر می شوند.این دستگاه الکترونیکی برای اولین بار در یک جشنواره محلی آزمایش شد.تابستان امسال شهرداری مارسی اپلیکیشن جدیدی راه اندازی کرده است که به زنان در ساحل اجازه می دهد موارد آزار و اذیت جنسی را با کلیک یک دکمه گزارش کنند.

ابزاری به نام “Safer Plage” (ساحل امن) با هدف افزایش احساس امنیت برای زنان و کاهش بروز فعل و انفعالات آزاردهنده در نوار شنی در تابستان امسال اجرایی شده است. بسته به سطح تهدیدی که قربانی تجربه می کند، برنامه دارای سه دکمه است. موارد مختلف چنین است: “من اذیت شده ام”، “مرا اذیت می کنند” و “من در خطر هستم”. با کلیک بر روی یک دکمه سیگنالی به یکی از ده ها واسطه حاضر در ساحل ارسال می شود.

این برنامه از موقعیت جغرافیایی استفاده می کند که میانجی را به سمت فرد آسیب دیده هدایت می کند. در بدترین سناریوها، پلیس نیز می تواند مداخله کند، اگرچه این اتفاق تنها یک بار در تابستان امسال رخ داده است.

مارسی۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هدف کلی این ابتکار شرمساری و افشای آزاردهنده است و روشن می کند که چنین رفتاری قابل تحمل نخواهد بود. “Safer Plage” قبلاً بیش از هزار بار دانلود شده است و خدمات آن ممکن است سال آینده گسترش یابد و سواحل بیشتری و حتی شبکه حمل و نقل عمومی را نیز در بر گیرد. ۵۵ درصد از زنان از تنها رفتن به ساحل می ترسند توسعه این اپلیکیشن از آمارهای نگران‌کننده‌ای ناشی می‌شود که نشان می‌دهد از هر سه زن یک زن به نوعی آزار و اذیت در ساحل را تجربه کرده است و ۵۵ درصد از زنان احساس می‌کنند که تنها به آنجا بروند و ترجیح می‌دهند کار دیگری انجام دهند.

بنابراین، این یک مشکل واقعی برای مارسی است. ناتالی تسیر، مشاور حقوق زنان مارسی، به نقل از فرانس اینفو، گفته: جنسیت‌گرایی زمینه را برای خشونت مبتنی بر جنسیت فراهم می‌کند و این می‌تواند به سرعت زمینه را برای خشونت جنسی فراهم کند. این شهر در حال حاضر بیش از ۱۰۰هزار یورو برای ترویج و حفظ سیستم ضد آزار و اذیت از جمله پوسترهای تبلیغاتی در خیابان ها و سواحل و جذب میانجی ها هزینه کرده است. اگر زنان تصمیم به طرح اتهام بگیرند، قانون فرانسه مجازات هایی را برای آزاردهنده ها تا دو سال زندان و ۳۰هزار یورو جریمه تعیین می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *