آژنگ نیوز”:نشست”بررسی آثار و آشنایی با دارن آرنوفسکی”برگزار میشود.

چهل و پنجمین نشست از سلسله‌جلسات عصر شنبه‌های بخارا که با همکاری موسسه ایکوم و پژوهشکده‌ی مردم‌شناسی برگزار می‌شود، اختصاص یافته است به معرفی آثار و آشنایی با کارگردان انسان‌شناس، دارن آرنوسفکی.

آرنوفسکی یکی از کارگردانان برجسته‌ قرن اخیر است که در سال ۱۹۶۹ در شهر نیویورک چشم به جهان گشود. او در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته انسان‌شناسی و سینما پرداخت و دوره دانشجویی وی با تولید فیلم‌های کوتاه همراه شد.

از ویژگی‌های کار او می‌توان به «ابعاد فراواقعی» و «کنکاوی درونی» شخصیت‌های موجود در داستان‌‌ها و «چندلایه‌ای» بودن آثارش اشاره کرد؛ لایه‌های چندگانه‌ای که هرکدام رازهای روانشناختی و انسان‌شناختی بنیادینی را برای بیننده آشکار می‌کند.

این کارگردان متاثر از کارگردانان نامداری چون آکیرا کروسوا ژاپنی و فدریکو فلینی ایتالیایی بوده است. او  جوایز معتبر بین‌المللی‌ای چون گلدن‌کلوب را برای فیلم‌هایی که کارگردانی کرده، در کارنامه‌ی افتخارات خود دارد.

دارن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از جمله آثار برجسته‌ی او می‌توان به «پی» (۱۹۹۸)، «مرثیه‌ای برای یک رویا» (۲۰۰۰)، «سرچشمه» (۲۰۰۶)، «کشتی‌گیر» (۲۰۰۸)، «قوی سیاه» (۲۰۱۰)، «نوح» (۲۰۱۴)، «مادر» (۲۰۱۷)، «نهنگ» (۲۰۲۲) و «پرستار خوب» (۲۰۲۲) اشاره کرد. او در کارنامه کاری خود مستندهایی چون «بر صخره غریب» را نیز با دغدغه‌های زیست‌محیطی تولید کرده است.

این نشست با سخنرانی مهرداد ملکزاده، علیرضا حسن‌زاده، حسین میرزایی، افشین نادری، پویا رئیسی، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی، ساعت ۵ بعد از ظهر شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ در کافه مانا (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *