کتاب “در جستجوی اعتماد اجتماعی در ایران”منتشر گردید. گروه نویسندگان، نشر کتاب پارسه، چاپ اول ۱۳۹۹، ۱۹۷صفحه، ۴۰۰۰۰تومان
درباره کتاب
رسانه گسترش مییابد و جامعه نوتر میشود، ولی عوامل نوسازی در جامعه، به جای اینکه بنیانهای اعتماد و همبستگی و نشاط و امید را تقویت کنند، همه را تضعیف میکنند، اگر همهی منابع ثروت و قدرت و منزلت در دست دولت باشد و اگر مردم احساس کنند که فقط برخی گروهها در تامین حقوق اساسی خود برندهاند، اعتماد به نظام تصمیمگیری کاهش مییابد. مهمترین عناصری که اعتماد و سرمایه اجتماعی را افزایش میدهند، کنش متقابل اجتماعی، تعهدات و ضمانتهای اجرایی موثر، ظرفیت بالقوه اطلاعاتی، انسجام اجتماعی و استفاده از منابع و منافع مشترک است. مهمترین مسئلهی اجتماعی کشور ما در معرض تهدید بودن این مولفه است و راهکار آن، اصلاحات نهادی اساسی.
گروه رسانه