“آژنگ نیوز”:درتاریخ ۲۹ آبان سال ۱۳۴۷خورشیدی اعلام شد که قرار است یک انستیتو بازاریابی یا مارکتینگ به زودی در تهران تاسیس شود.
مقامات مسئول اظهار داشته بودند:در این انستیتو که احتمالاً وابسته به وزارت تولیدات کشاورزی خواهد بود هر سال تعدادی دانشجو پذیرفته شده و اصول بازاریابی به آنها تعلیم داده خواهد شد.


دولت وقت معتقدبود با پیشرفت های سریع صنعتی و کشاورزی ایران، بخصوص به جهت لزوم افزایش صادرات،باید به مسئله بازاریابی توجه بیشتری معمول شود .
گروه تاریخ