“آژنگ نیوز”:معمار آلمانی آمریکایی، لودویگ میس ون در روهه، که فرم‌های مستطیل او با سادگی زیبا، مظهر سبک بین‌المللی معماری بود، در چنین روزی در سال ۱۸۸۶ میلادی متولد شد.لودویگ میس پسر یک سنگ‌تراشی چیره دست بود که صاحب یک مغازه کوچک سنگ‌تراشی بود. میس در ساخت و سازهای مختلف به پدرش کمک کرد اما هرگز آموزش معماری رسمی ندید. در سن ۱۵ سالگی نزد چندین معمار آخن شاگردی کرد و برای آنها خطوط کلی زیورآلات معماری را ترسیم کرد که سپس گچ بران آن را به تزئینات ساختمانی گچ بری تبدیل کردند. این کار مهارت او را در طراحی های خطی توسعه داد، که او از آن برای تولید برخی از بهترین رندرهای معماری زمان خود استفاده می کرد.

لودویگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در طول جنگ جهانی اول، میس به عنوان سرباز خدمت می کرد و پل ها و جاده ها را در بالکان می ساخت. هنگامی که او در سال ۱۹۱۸ به برلین بازگشت، سقوط سلطنت آلمان و تولد جمهوری دموکراتیک وایمار به الهام بخشیدن به انفجار شگفت انگیزی از خلاقیت جدید در میان هنرمندان و معماران مدرنیست کمک کرد. معماری، نقاشی و مجسمه‌سازی، طبق مانیفست باهاوس – مکتب هنرهای آوانگارد که تازه در وایمار تأسیس شد – نه تنها به سمت اشکال جدید بیان حرکت می‌کردند، بلکه در حال بین‌المللی شدن بودند. میس در این زمان به چندین گروه معماری مدرنیستی پیوست و نمایشگاه‌های زیادی ترتیب داد، اما عملاً چیزی برای ساختن او وجود نداشت. مهم‌ترین ساختمان او در این دوره – یک بنای یادبود اکسپرسیونیست برای رهبران مقتول کمونیست کارل لیبکنشت و رزا لوکزامبورگ که در سال ۱۹۲۶ وقف شده بود – توسط نازی‌ها ویران شد.

سبک بین‌المللی، سبک معماری که در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۳۰ در اروپا و ایالات متحده توسعه یافت و در دهه‌های میانی قرن بیستم به گرایش غالب در معماری غربی تبدیل شد. متداول ترین ویژگی ساختمان های سبک بین المللی فرم های مستطیل هستند. سطوح صاف و سبک و محکم که به طور کامل از تزئینات و تزئینات کاربردی پاک شده است. فضاهای داخلی باز؛ و کیفیت بصری بی وزنی که با استفاده از ساخت و ساز کنسول ایجاد می شود. شیشه و فولاد، در ترکیب با بتن مسلح کمتر قابل رویت، مصالح مشخصه ساخت و ساز هستند

شاید معروف‌ترین پروژه اجرا شده میس در دوره بین‌جنگ در اروپا، پاویون آلمان (همچنین به عنوان غرفه بارسلون شناخته می‌شود)، که توسط دولت آلمان برای نمایشگاه بین‌المللی ۱۹۲۹ در بارسلون (تخریب شده در سال ۱۹۳۰، بازسازی شده در سال ۱۹۸۶) سفارش داده شد. مجموعه‌ای از فضاهای شگفت‌انگیز را بر روی یک سکوی تراورتن ۱۷۵ تنی(۵۳.۶ در ۱۷ متری)، بخشی در زیر سقفی نازک، و بخشی در فضای باز، با ستون‌های فولادی کرومی‌شده به نمایش گذاشت.

لودویگ۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در دهه ۱۹۶۰، میس به ایجاد ساختمان های زیبا ادامه داد، از جمله ساختمان باکاردی در مکزیکو سیتی (۱۹۶۱). ساختمان اداری One Charles Center در بالتیمور (۱۹۶۳); مرکز فدرال در شیکاگو (۱۹۶۴)؛ کتابخانه عمومی در واشنگتن دی سی (۱۹۶۷)؛ و، از همه مهمتر، گالری قرن بیستم (که بعدها گالری ملی جدید نامیده شد) در برلین، که در سال ۱۹۶۸ وقف شد. میس مردی سنگین وزن، که به شدت مبتلا به آرتروز بود، به تنهایی در یک آپارتمان بزرگ در ساختمانی قدیمی در نزدیکی دریاچه میشیگان در شیکاگو تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۹زندگی کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *