“آژنگ نیوز”: تعطیلات تابستانی مدارس ابتکاری است که به نام هوراس مان ثبت شده است.ماجرا از آنجا آغاز شده است که در دهههای قبل از جنگ داخلی،در آمریکا مدارس بر اساس یکی از دو تقویم کار میکردند که هیچ کدام شامل تعطیلی تابستانی نبود. مدارس روستایی به دو فصل تابستانی و زمستانی تقسیم میشد و بچهها را آزاد میگذاشت تا در فصلهای کاشت بهاره و فصل برداشت پاییزی در آن شرکت کنند.


در همین حال، دانشآموزان شهری به طور منظم ۴۸ هفته مطالعه در سال را با یک استراحت در هر سه ماهه تحمل میکردند. (از آنجایی که آموزش اجباری نبود، حضور اغلب پراکنده بود؛ برای مثال در دیترویت در سال ۱۸۴۳، تنها ۳۰ درصد از دانش آموزان ثبت نام شده در تمام طول سال در آن شرکت می کردند.) با این حال، در دهه ۱۸۴۰، اصلاحطلبان آموزشی مانند هوراس مان به دلیل نگرانی از ناکافی بودن مدارس روستایی و – با استناد به نظریه پزشکی فعلی – که تحریک بیش از حد ذهنهای جوان میتواند منجر به اختلالات عصبی یا جنون شود، به ادغام این دو تقویم روی آوردند. تابستان به عنوان زمان آشکاری برای استراحت ظاهر شد: برای معلمان مهلت ایجاد کرد، که با تقویم کشاورزی در هم آمیخت و نگرانی پزشکان را در مورد اینکه جمع کردن دانشآموزان در کلاسهای شلوغ باعث گسترش بیماری میشود، کاهش داد.
البته امروزه سال تحصیلی مدرن ایالات متحده، به طور متوسط ۱۸۰ روز است، که منتقدان خود را نیز دارد. برخی از کارشناسان می گویند تعطیلات تابستانی آن که در اوایل قرن بیستم برگزار شد، یکی از دلایلی است که مهارت های ریاضی و نرخ فارغ التحصیلی دانش آموزان دبیرستانی ایالات متحده در دو گزارش بین المللی آموزش بین المللی که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، بسیار کمتر از میانگین رتبه بندی شده است.
اما درباره هوراس مان
مان در ۴می ۱۷۹۶ در فرانکلین، ماساچوست، در یک خانواده کشاورز نسبتا فقیر به دنیا آمد. به عنوان یک نوجوان، او معمولاً بیش از شش هفته در سال تحصیل نمی کرد. با این حال، او به طور گسترده از کتابخانه عمومی فرانکلین، قدیمی ترین کتابخانه در کشور استفاده کرد و پس از سه سال در سال ۱۸۱۹ در دانشگاه براون فارغ التحصیل شد. او در آن منطقه به تمرین و مطالعه حقوق پرداخت و در سال ۱۸۲۷ به عضویت مجلس قانونگذاری ماساچوست انتخاب شد.


او در سال ۱۸۳۵ به مجلس سنای ایالت ماساچوست انتخاب شد و تلاش قابل توجهی را صرف تمرکز بر زیرساخت ها و ساخت راه آهن و کانال کرد. او در سال ۱۸۳۷ به عنوان منشی هیئت تازه تأسیس آموزش ماساچوست منصوب شد و به سرعت شروع به کار کرد تا به یکی از تأثیرگذارترین اصلاح طلبان آموزشی آمریکا تبدیل شود. او از تمام تعهدات و تعهدات دیگر برای تمرکز بر کار مدرسه خود کناره گیری کرد و سخنرانی ها، سخنرانی ها، و از هر مدرسه در ماساچوست بازدید کرد تا شرایط آن را بررسی کند. او ژورنال مشترک مدرسه را تأسیس کرد و نوشت که در آن شش اصل اصلی خود را بیان کرد: ۱. مردم دیگر نباید ناآگاه بمانند. ۲. آموزش و پرورش باید توسط عموم علاقمندان هزینه، کنترل و پشتیبانی شود. ۳. آموزش به بهترین وجه در مدارسی ارائه خواهد شد که کودکانی را با پیشینه های مختلف می پذیرند. ۴. آموزش باید غیر فرقه ای باشد. ۵. آموزش باید با استفاده از اصول جامعه آزاد آموزش داده شود. و ۶. آموزش باید توسط معلمان حرفه ای و آموزش دیده ارائه شود. با گذشت سال ها، ایالت های متعددی سبک آموزشی مان را پذیرفتند و او سال های پایانی خود را در کنگره به ترویج الغای گرایی گذراند و بعداً رئیس کالج آنتیوک در اوهایو شد. پیام شروع او به کلاس فارغ التحصیلی در سال ۱۸۵۹ این بود: “از مردن شرمنده باشید تا زمانی که برای بشریت پیروز شوید.” او مدت کوتاهی پس از شروع به زمین افتاد و در آن تابستان در اثر تب حصبه درگذشت.
گروه گزارش