“آژنگ نیوز”: تبلیغات ضد انگلیسی در ژاپن در زمان جنگ دوم جهانی،در سال ۱۹۴۱ میلادی شدت گرفته بود و این مخالفت به صورت پوسترهای تبلیغاتی تبلیغ می شد.در چند سال اول جنگ جهانی دوم، دانش و علاقه بریتانیایی ها به وضعیت ژاپن کم بود. وزارت اطلاعات که مسئول تولید تبلیغات برای اطلاع رسانی و تأثیرگذاری بر مردم در بریتانیا و امپراتوری آن بود، عموماً بر حمله و تضعیف آدولف هیتلر و آلمان نازی و تا حدی موسولینی و ایتالیای امپراتوری متمرکز بود.


در پایان سال ۱۹۴۱، دولت بریتانیا و وزارت اطلاعات آن مجبور بودند خود را با شرایط کاملاً جدید وفق دهند. در ۷ دسامبر، ژاپن حمله غافلگیرانه خود را به پرل هاربر آغاز کرد.ژاپن حملاتی را علیه متحدین در هنگ کنگ بریتانیا، مالایا بریتانیا و فیلیپین آغاز کردند. ناگهان بریتانیا متحد قدرتمند جدید و دشمن خطرناک جدیدی پیدا کرد و وزارت اطلاعات وظیفه داشت آنها را به مردم انگلیس معرفی کند.
بنابر این تبلیغات وسیع انگلیسی ها علیه ژاپن آغاز شد.این امر موجب گردید که ژاپنی ها هم تبلیغات وسیع ضد انگلیسی خود را شروع کنند.
گروه گزارش